פרטי המטוס:
דגם: BN-2A Mk.III-1
יצרן: בריטן-נורמן,בריטניה
מספר יצרן: 0366B
טיסה ראשונה: 11.5.74
תולדות המטוס:
נרכש ע”י חברת א/ס נורבינג הנורווגית ואף ניתן לו רישום נורווגי LN-VIV אך הרכישה בוטלה עוד בטרם ביצע את טיסת הבכורה.
לקראת טיסת הבכורה שבוצעה משדה התעופה בבמבריג’. נרשם ע”ש חברת בריטן נורמן כ-G-BCCU וסופק לחברת סיירה לאונה איירוויז תחת סימן רישום 9L-LAR בתאריך 5.6.74. ביוני 85 נרכש ע”י חברת קונדאייר הבריטית והוחזר לבריטניה. אות הקריאה הבריטי הוחזר למטוס בתאריך 13.6.85. בשירות חברה זו אירעה למטוס תאונה כשטייסו נרדם בטיסה חזרה מאמסטרדם והוא הנמיך עד שכמעט התרסק למימי הים הצפוני. הטייס התעורר בזמן והצליח לנחות בש”ת סטאנסטד בלונדון ללא כן הנסע השמאלי והחיפוי התחתון של המנוע השמאלי.תוקן ולאחר מספר שבועות חזר לטיסה.
G-BCCU מוביל עיתונים לאי מאן |
נרכש ע”י חברת קנארי הישראלית ונרשם במנהל התעופה ע”ש החברה תחת סימן רישום 4X-CCK בתאריך 7.3.89. המטוס היה ממוקם בשה דב ושימש לטיסות פנים ארציות, בין היתר למנחת “השניים” בים המלח ולאילת, וגם ליעדים קרובים בחו”ל.
בפברואר 1992 נרכש ע”י חברת ארקיע והופעל ע”י חברת הבת כנף-ארקיע, ו-19 בבנובמבר אותה שנה נמכר לחברת הסקוטית קורמאק איירקרפט סרוויסס, הוטס לבריטניה וסימן הרישום G-BCCU נצבע עליו מחדש. הושכר לחברת אייר סינקלייר מגלאזגו ביולי 1993 וב-8 בספטמבר 1995 נמכר לחברת הברידיאן אייר סרוויסס מקומברלנד שבסקוטלנד, שהשכירה אותו לחברת קינאייר צ’ארטר ב-29 בנובמבר 95. באוגוסט 1998 הושכר לחברת ריד אויאיישן.
תאונה בקטגוריה 1.2 אירעה למטוס בתאריך 3.12.98 בשעה 00:05 בש”ת ליברפול.הטייס הסיע את המטוס על מסלול ההסעה בתנאי הקרחה ללא הכוונה ופגע עם מנורת הניווט של כנפו הימנית במאזנת של מטוס ג’טסטרים 41 שחנה שם.
הרישום הבריטי שונה ל-G-LCOC בתאריך 30.7.01 כשנמכר לחברת AIRX מהאי גורסני הפועלת תחת השם המסחרי בלו איילנדס.ב-29 באוגוסט 1993 נמכר לחברת התעופה רוקהופר אירו, וב-14 בפברואר 2006 נמכר חזרה לחברת בלו איילנדס. המטוס יצא משימוש ב-4 בדצמבר 11, אולם נרכש ע”י חברת גולדן איירו איירווייז באוגוסט 13