פרטי המטוס:
דגם: 1-11 סדרה 520FN
יצרן: בריטיש איירקרפט קורפוריישן, מפעל הורן, בריטניה
מספר יצרן: 230
טיסה ראשונה: 11 בנובמבר 70.

תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת התעופה הברזילאית SADIA Transportes Aereos. סופק לה בתאריך 31 בנובמבר 70 כשהוא נושא את סימן הרישום הברזילאי PP-SDR.החברה שינתה את שמה לטראנס ברזיל ביוני 72.

טראנס ברזיל מכרה את המטוס ליצרן בינואר 77, והוא קיבל סימן רישום בריטי G-BEKA שהוחלף בסימן רישום מיוחד לטיסות ניסוי ורישוי G-16-22.
חברת ארקיע חכרה את המטוס באוגוסט 77, הפעילה אותו מנתב”ג לטיסות פנים לאילת ולטיסות בינלאומיות והחזירה אותו בספטמבר 79, והוא נרכש ע”י חברת התעופה Dan Air London LTD ב-1 באוקטובר 79, סימן הרישום הבריטי הוחזר לו ב-10 באוקטובר 79 והחברה מכרה אותו בנובמבר 92 לחברת ILFC להחכרת מטוסים.
![]() | ![]() |
בשירות ארקיע, על המסלול הרטוב באילת | בשירות דן אייר לונדון (Photo:SB Aviator) |
סימן הרישום הבריטי הוחלף ל-G-OBWC והמטוס הוחכר לחברת התעופה British Air Ferries ב-14 בפברואר 03. חברה זו החליפה את שמה ל-British World Airlines ב-8 באפריל 83, ורכשה את המטוס באוקטובר 94.

משנת 95 הוחכר המטוס בחכירה רטובה לחברת התעופה הבלגית סבנה כ-7 פעמים. לאחר מכן הוחכר לחברת התעופה הספרדית Air Nostrum שהפעילה טיסות פנים עבור חברת התעופה הספרדית איבריה תחת הלוגו Iberia Regional.

ב-1 בפברואר 2000 נמכר לחברת התעופה הניגרית Albarka Air Service. נרשם בניגריה תחת סימן הרישום 5N-BBQ. שימש לטיסות פנים, ואח”כ הוסף לו הלוגו Official Carrier of Miss World 2001. אוחסן בלגוס מ-9 במאי 02 לאחר החלטת מנהל התעופה האזרחית הניגרי לקרקע את צי מטוסי החברה. לאחר מכן אוחסן בשדה התעופה לוקה במלטה מ-13 בספטמבר 03.

באוגוסט 04 ביקרה את המטוס משלחת מברזיל כדי לבצע סקר כדאיות להחזירו לברזיל ולשמר אותו.בפברואר 06 נראה ללא כנפיים כשהוא מורם ע”י מנוף מעל לגדר שדה התעופה ונגרר לקולג’ לבטיחות אזרחית (ISTC) בשדה האל פאר. בשנת 07 נראה שם עם מנועים וחרטום אך ללא כנפיים.
חרטומו של המטוס הוסר והועבר למוזיאון התעופה של מלטה בטא-קאלי.
![]() | ![]() |
מועבר להאל-פאר | בקולג’ לבטיחות אזרחית בהאל פאר (Photo:Kyle Feame) |