פרטי המטוס:
דגם: A.330-243
יצרן: איירבוס אינדוסטרי, טולוז, צרפת
מספר יצרן: 1008
טיסה ראשונה: 24 במרץ 2009
קונפיגורצית מושבים: C42Y288
תולדות המטוס:
יוצר עבור חברת החכרת המטוסים ILFC. הוחכר לחברת XL Airways ואף קיבל סימן רישום בריטי G-XLXD אולם לא נמסר לחברה ובמקום זאת הוחכר לחברת High Fly Transportes Aereos S.A. מפורטוגל ב-28 באפריל 2009 וקיבל את סימן הרישום CS-TFZ. לאחר חצי שנה הוחכר לחברת התעופה הלאומית האינדונזית “גארודה” עד 1 בינואר 2010 , ב-10 במרץ 2010 הוחכר לחיל האויר הבלגי עד 20 באפריל, ואז הטיסה אותו הי פליי עבור חברת התעופה Air Mediteranee . ב-1 ביולי 2010 הוחכר לחברת XL Airways עד 1 בספטמבר , וב-8 באוקטובר הוחכר שוב לגארודה עד 20 בדצמבר.
גארודה חכרה שוב את המטוס והפעם מ-27 בספטמבר 2011 ועד 11 בדצמבר 2011, וב-28 במאי 2012 הוחכר לחברת התעופה קורסאייר עד 4 בדצמבר.ב-19 בדצמבר 2012 הוחכר לחברת Livingston Compagnia Aerea ששינתה את סידור המושבים לקונפיגורציה C18W18Y270. החברה החזירה את המטוס להיי פליי ב-9 באפריל 2013, וב-5 בספטמבר 2013 המטוס הוחכר שוב לגארודה עם סידור המושבים המקורי והוחזר ב-21 בנובמבר .
ב-24 במרץ 2014 הוחכר לחברת התעופה Flynas . בינתיים המטוס נמכר לחברת החכרת המטוסים AerCap , ו- Flaynas החזירה אותו להיי פליי ב-21 באוקטובר 2014. היי פליי הטיסה אותו עבור חברת התעופה תומס קוק איירליינס מ-29 במאי ועד 1 בספטמבר 2015, ב-24 באוקטובר 2015 הוחכר לחברת התעופה SBA Airlines וב-22 ביוני 2016 הוחכר בחכירת משנה לתומס קוק עד ל-11 בספטמבר אותה שנה.
חברת אל על חכרה את המטוס מהי פליי בחכירה רטובה והוא נחת לראשונה בנתב”ג ב-31 באוקטובר 2016 בשעה 16:46 ולאחר מכן החל בטיסות בשירות החברה.
בהמשך הוחכר לחברת התעופה סרילנקן איירליינס, לאחר מכן הוחכר ביולי 2017 לחברת התעופה גארודה אינדונזיה, הוחכר לחברת אייר אוסטרל ביוני 2018 ובאוקטובר 2018 אוחסן. ב-17 בפברואר 2019 נמכר לחברת סרילנקן איירליינס ושם קיבל את סימן הרישום 4R-ALS.
למפרט המטוס מאתר הי פליי http://www.hifly.aero/en/a330/cs-tfz.html