טיסת השבת של דורון ופיפי 20.3.2010

היום הגיעו מעט חברים לשדה דאונים בשפע ובחירה לכול דורש .מסד מעביר תדריך בוקר מסביר על מזג האוויר והתנאים ,אנחנו מתבוננים בשמים ועננים אין, הרוח מזרחית קלה. מנסים לפענח את ציורי הפיקסו שברוקשטיין התחיל לשלוח לנו לאחרונה – צבעים, חיצים, סימני דרך וצורות ממש פיקסו מעשה ידי אמן, בלתי מובנים לנו. מסד הבטיח שיסביר.

בוקר עם רוח מזרחית קלה. הדאונים מסודרים בשורה ואנחנו מחפשים רמזים נסתרים אולי ההוא שם למעלה ייתן לנו סימנים בשמים. מזרחה(בירדן) ומערבה(בים) קומולוסים איפה הם ואיפה מגידו. דורון מזמין אותי לטוס יחד בטווין בטענה שהוא חלוד, לא טס מזמן.

מכינים את הדאון. אלישע, הטייס הגורר, צוחק עלי כאשר אני מתקין את ה-GPS בשביל “הקפה”. רואים את מסד קצת מתברבר באיזה טרמיקה ומחליטים לעלות. לפחות נעשה הקפה ונלך הביתה.

אנחנו מכוונים את הגורר לגבעות באזור צומת מגידו ומרגישים פוף קטן. ניתוק ב- 2000 רגל ומתחילים לגרד פלוס קטן. בקושי שורדים ושומרים על גובה. אין סחיפה, הרוח מזרחית קלה, ופתאום הטרמיקה מתחזקת ומתעוררת לחיים – במקום פחות מחצי פלוס לאחד, דורון מתמיד בפניות הימניות שלו והדאון רועד בגלל המהירות האיטית בכדי להוציא את המיטב.

בגובה 3000 מזמינים את גלעד להצטרף לטירמול.דורון מעביר לי את הטיפוס ומאתגר אותי-“נראה אותך מביא אותנו ל-4000”.לא נעים, אני מרים את הכפפה והינה 4000 עכשיו תורי לאתגר את דורון נראה אותך….. ל-5000, בינתיים גלעד כבר איתנו,והופ בתנאים לא תנאים אנחנו ב-5000 דורון מושך לכיוון דליה ,בתיקוה שהקומולוסים מעל הים יבואו לקראתנו,מתחילים להפסיד גובה מנמיכים ל-3000 ומחליטים לחזור.בדרך לצומת מגידו טרמיקה נוספת, מצטרפים לגלעד בגובה 5000 הולכים במבנה מכונס מזרחה לכיוון הגלבוע ,בתכנון שאחד ינסה את הגלבוע והשני את גבעת המורה.

לדורון יש נקודות על הקרקע שלפי דבריו מבטיחות לו טרמיקות- צומת יזרעאל,,גבעת המורה,פורייה, בין התבור לכתף שעולה לנצרת,כוכב הירדן,צומת גולני. כפי שנאמר “ונתתי בהם סימנים”. מפסידים גובה בדרך לצומת יזרעאל. מתקרבים לצומת בגובה פחות מארבע. גלעד ב-5000 רגל ,תורי להטיס תופס טרמיקה, איך לא, מעל צומת יזרעאל, מטפס ל-5000 וכבר יוצאים לתבור. מאתגר את דורון לגובה 6000 אבל לא מאמין, הוא לא מרפה ומטפסים ל-6000, קלמן מודיע לנו שהבקר מתריע על קל שמתעתד לחלוף בנתיב הגבוה. אנחנו מעדכנים את פלוטו שאנחנו מעל התבור, ומבטיחים לא לרדת מ-6000.

בינתיים שומעים בקשר את לוסקי וחבורתו, הם שואלים אותנו “מה הגובה אצלכם?” אני חולם על 8000 ומשיב אנחנו ב-8000 מטפסים….. דממה, יותר לא שאלו אותנו על גובה. בינתיים גלעד ניפרד מאיתנו וטיפס מזרחית לגבעת המורה. אני חושב, דורון וסימני הקרקע שלו,מצנחי רחיפה מעלינו ומתחתינו אנחנו מתקרבים לתבור והופ דורון מטפס ל-7000 הקל חולף מתחתינו דורון מתמוגג איזה כיף לראות מטוס מתחתינו בגובה 5000 . ומושך לצומת גולני הוא יודע ששם, מזרחית לצומת יש תמיד טרמיקות.

תורי להטיס. הולך בחשש לצומת גולני (עם דורון היה לי הכבוד לשתי נחיתות חוץ), מפסידים גובה, מגיעים ב-6000 לצומת גולני והופ אני תופס את הטרמיקה המובטחת של דורון, ואנחנו מטפסים ל-8000 . דורון לוקח ומוסיף גובה ל-8700, אומר לי, נו הבטחתי וקימתי ועובדה טיפסנו,מד הטפ’ בתא מצביע על מינוס שתי מעלות.שומעים בקשר את דני לשם מסביר לבקר שהוא רץ לכרמל בגובה 6000 . בינתיים אנחנו כבר בכוכב הירדן, ושומעים בקשר שגלעד חזר.

חולמים לרוץ לכרמל, ושומעים את דני לשם מודיע שום כלום והוא בדרך למטה.

מכוכב הירדן מפסידים לאט בברבורים את הגובה, וחוזרים לנחיתה לאחר 3:40 שעות טיסה בכיף של מים גנובים ימתקו. יום גנוב ומגניב ללא עננים רק ערפיליות קלות.המסקנה -כדי לדעת באם יש או אין תנאים צריך לצאת לפחות “להקפה”.

תגיות:

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x