מבנה מטוסי בז של טייסת 106 שזה עתה הוקמה, פיטרל מעל לים,במרחק 10 מייל מחוף לבנון, ביום 24 ביוני 1982. בשלב מסויים של הפיטרול נתן הבקר למבנה כיוון ליירוט מטוסי מיג 23 סוריים.כשהמכ”מ של מטוסי הבז ננעל על המיגים,הופנו הבזים למפגש.
המיגים טסו ממזרח-מערב לכיוון דרום. היירוט החל.הבזים נצמדו למיגים .מוביל המבנה,מפקד הטייסת סא”ל יואל פלדשו,שהטיס את בז 979 “משק כנפיים” עם נווטו צ’, מיקם את המיג הקדמי בכוונת שלו אך לפתע נכנס לכוונת המיג האחורי.הבז היה במרחק 800 מטר מהמיג.פלדשו כיוון וירה צרור פגזים ארוך מתותח הוולקן שלו.שובל הפגזים פגעו במיג והוא התפוצץ.
באותו הזמן טייס מטוס המיג הראשון התיישב על זנבו של הבז.פלדשו הוזהר ושבר בחוזקה.המיג ביצע פנייה שמאלית והפך הטייה לימין.פלדשו הפך את מטוסו,איתר את המיג בכיוון מזרח ושיגר עליו טיל פיתון כשהיה בזוית צידוד גדולה. הטיל נראה תחילה כשהוא מחטיא את המיג, אבל פגע בו ופוצץ אותו.