תודתנו ליזהר נוי על אישורו לפירסום ב”מרקיע שחקים”
הערת המחבר:
נכתב לראשונה ב-30.6.10 על טיסה ב-23.6.10.נכתב בשנית במוצאי ראש השנה תשנ”א אחרי טיסה בחג שני של ראש השנה (10.9.10)
שנים חלמתי על שדה תעופה פרטי, “…זה רק אני והגלשן שלי…” כמאמר השיר ¹ .ללא מטוסים המאיימים עלי בהקפה,ללא מצטרפים מ”בצרה”או בדרכם אליה ששכחו לכוון את ה-QNH הנדרש או סתם התבלבלו,ללא טייסי מטוסים מתקדמים שעסוקים בהכנסת נתונים אחרי המראה בתא הטייס האלקטרוני המתקדם וכל ראשם בתא משום שהתרגלו במטוסים הקודמים בהם טסו שמניעים וממריאים מיד,ובלי,וללא…
שרב נוראי תקף את ארצנו.רוחות דרומיות עזות ליבו את להבות הכבשן.למרות זאת, ביום שלישי היה השדה של הארץ הרותחת בהרצליה עמוס.ביום רביעי אחה”צ תקפני יצר בלתי נשלט לטוס.בסביבות שעה חמש ומחצה הגעתי לשדה התעופה.השדה שומם.למרות למרות שנותרו עוד שעתיים ומחצה לסגירה הרשמית,סגרו חברות התעופה את הבסטה.בדרך למטוס פגשתי את רכב הביטחון ושאלתי את נוסעיו האם ידוע להם ,שמא במקרה חלילה השדה סגור. “לא” השיבו. “החברות אמנם סגרו,אבל אם רשיון בידך ואתה גם בעל מטוס,אתה יכול לטוס חופשי”.נשמע אחלה,אבל,מסיבות שלא אפרטן בשלל חשש להסתבכות עם הביטחון,צילצלתי למגדל לאימות.
נפש חיה לא נשמעה בקשר.אישור מן המגדל,המראתי ונכנסתי ישירות לאזור.עברתי מאזור לאזור חופשי.שיחקתי באויר,המצאתי תרגילים חדשים שקראתי להם “”ניעור מכשירים”² .
לקראת נחיתה שככה הרוח.12 קשר דרומית עם משבים ל-15.אהבתי.הצטערתי רק שלא היה אף אחד בשדה שיראה אותי נוחת וימחא לי כפיים.כשהסעתי חזרה (בסביבות השעה שבע) התעוררו עוד שני מטוסים ושמעתי אותם בקשר.
מימשתי עוד פינטוז/חלום על שדה פרטי במרכז הארץ ³ .
חלפו רק חודשיים מאותו מימוש, וביום שישי,יום שני לראש השנה הקפצתי את אחד מיוצאי חלצי לצומת גלילות.אם כבר יצאתי מהבית,למה שלא אנצל את המומנטום לאיזו טיסה לקראת השנה החדשה (וליום הולדתי שכמו הקיץ “חלף עבר לו…”)? הגעתי להרצליה ונכנסתי בשער הצפון מזרחי בלי להתבלבל.שוב מטוס בודד בהרצליה,שוב מטוס יחיד באזורים ושוב כניסה וחזרה ישר לאזור וממנו.אהבתי.לא יכולה להיות מתנה יותר כיפית ליום הולדתי. כשביקשתי לעזוב אזור קיבלתי ברכת יום הולדת מהמגדל. מה עוד צריך טייס פרטי כדי להתחיל את שנת התעופה ברגל ימין.
אז שתהיה לכם שנה טובה,בטוחה וכיפית וטיסות שמחות והרבה נחת,סיפוק והנאה.
¹ מילים ולחן-דני סנדרסון
² יירוטי רדיאלים תוך ביצוע תמרוני מטוס חריגים כמו טיסה ב-45 קשר,ביצוע פניות דמעה על הרדיאל ב-57.5 מעלות הטייה ועוד שטויות.
³ בעבר כבר סיפרתי על שבועיים בהם ביליתי בענייני עבודה בעיירה דגט בקליפורניה (בשנת 86) ושם כל יום בהפסקת צהרים טסתי להנאתי בשדה הסמוך. במשך 9 ימי טיסות לא פגשתי שום מטוס באויר או על המסלול וזה מה שהוליד אצלי את הפינטוז….