מובא באדיבות רענן וייס
את המבנה הוביל ירמי קידר בנשר 66 .כותב הוא בתחקיר:
מפטרול מתוכנן-מטסה שמאלה.מיד קיבלנו ל-090 ומשם בכוח מלא כשאנחנו מזרחית לאום חשיבה כי תוקפים שם.לאחר פניה של 360 בגובה 7-10 ראינו כ-8 סוחוי באים ממערב לתקיפת אום חשיבה. מיד ירדנו אליהם כשהרביעיה ממשיכה כללית לכיוון מזרח.על אותה רביעיה נכנסתי אחרי המוביל כנראה.שיגרתי עליו טיל קלסי-הוא הלך ישר אחרי הסוחוי,עבר מעליו קרוב אך לא התפוצץ.המשכתי אחריו לתותחים.הסליפסטרים זרק חזק לכל כיוון.הוא נפגע בשורש כנף ימין ועפו חלקים.בבת אחת האיט.משכתי למעלה והפכתי.ראיתי את הטייס נוטש כשהמטוס במצב אף גבוה.המטוס נכנס לאדמה. בתוך הפנייה לצד ימין,גיליתי שני סוחוים במבנה קרבי להתקפה בגובה נמוך,בכיוון מזרח לאורך כביש הג’ידי עד כביש ביר גפגפה-ביר תמדה,שם ניסו לתקוף את המחנה מזרחית לכביש.בפניה שמאלית קלה של אחד מהם,ניסיתי לבצע יעפי תותחים אך היה קשה בגלל הסליפסטרים.הוא התישר לכיוון צפון מערב,ואז התרחקתי לטווח טילים,שיגרתי שפריר בנתונים,והטיל נכנס בו בפגיעה ישירה.הסוחוי התפוצץ.לא נראה טייס צונח. בשלב זה קראה לנו יחידת הבקרה להגנת שטח מעליה.נשארנו עד מגבלת הדלק לנחיתה באל עריש,כי לא היה ניתן לנחות ברפידים.מספר 4 הספיק לנחות עוד קודם ברפידים בגלל בעית דלק |
מספר 2 במבנה היה אסף בן נון במטוס נשר 15. הוא כתב בתחקיר:
אחרי קשר עין עם שמיניה-רביעיה בכיוון צפון ורביעיה בכיוון מזרח,נכנסנו אחרי הרביעיה בכיוון מזרח. שיגרתי בשורה ערפית טיל על השמאלי ביותר מ-600 מטר בשורה ערפית כמעט ללא קשר עיין בגלל עננים ואובך.באותו זמן הזהרתי את קידר מהסוחוי שמימינו ואפילו קצת מאחוריו,באותו זמן הוא ראה את המטוס ששיגרתי עליו נפגע ונכנס לאדמה.קידר שבר ימינה והסוחוי גם כן,קידר הפך שמאלה והסוחוי המשיך ימינה כאשר אני הופך חזרה עם קידר ושמול לקח את הסוחוי ששבר ימינה. |
(הערת המערכת: זוהי היתה ההפלה הראשונה של מטוס אוייב במלחמת יום הכיפורים)
מנחם שמול מס’ 3 במבנה והטיס את נשר 03. לאחר הקרב כתב בתחקיר:
פטרול מתוכנן. בטסה פנינו שמאלה ודרומה,אח”כ לכיוון 090 ומשם לאום חשיבה כי תוקפים שם. לאחר פנייה של 360 מע’ בגובה 7-10 ראיתי כ-8 סוחוי באים ממערב לתקיפה,וראיתי את הפגיעות של הרקטות באוברשוט של 2 ק”מ. נכנסתי אחרי רביעיה ,כאשר לקראת שיגור נכנס הנשר של ירמי קידר לפני הסוחוי ולא יכולתי לשגר.הסוחוי הלך אחרי הנשר אך בשלב מסויים הנשר פנה שמאלה וצפונה כאשר הסוחוי מפגר בפנייה.שיגרתי שפריר 2 עם צפצוף ומנורה כחולה, אך הוא הלך ימינה למטה. התקרבתי לטווח תותחים,ולאחר קרב איתו של פניות ומשיכות הפלתי אותו בתותחים בטווח של כ-200 מטר.זה היה בשעה 14:10 לאחר מכן הצטרף אלי מס’ 2 וטסנו להגנה מעל ליחידת הבקרה עפ”י דרישתו.במינימום דלק עזבנו ונחתנו באל עריש. |
מס’ 4 במבנה היה יוסי לביא.הוא כתב:
לאחר קשר עיין עם הסוחוים נשארתי עם מס’ 3 כששנינו בגובה נמוך מ-3000 מתחת העננים אחרי סוחוי אחד.ראיתי את מס’ 3 מפיל את הסוחוי ,ובאותו רגע ראיתי את הסוחוי השני שהיה בצד ימין של מס’ 3.משכתי למעלה ע”מ להיכנס עליו.כאן נכנסתי לעננים,וכשיצאתי לא ראיתי את הסוחוי ואת מס’ 3. בדיווחי הרדיו הבנתי שמס’ 3 נמצא צפונית אלי,ובאמת ראיתי שם מטוס שהתאים לנתונים שקיבלתי.התחלתי להצטרף אליו,ובטווח 1600 מטר בערך הוא שבר ואז ראיתי שזה סוחוי.רדפתי אחריו כשהוא טס לביר תמדה. כאן ראיתי כי תוקפים את המסלולים.הייתי משוכנע כי אני מעל רפידים ,לכן דיווחתי מיד למבנה שלי כי תוקפים את רפידים ואני נכנס עליהם.מרגע זה,בכל פעם שנכנסתי על זוג סוחוים ,ראיתי מאחורי זוג נוסף שיוצא מהתקיפה וטס לכיוון שלי.משכתי ע”מ להיכנס עליהם,נכנסתי,ושוב זוג מאחורי.כך שלושה זוגות שלהם.כאן הייתי קצר בדלק-600 ליטר,והחלטתי לנחות במסלול ברפידים .מגדל רפידים ענו לי רק לפני הנגיעה ואמרו לי שלא אוכל לנחות-המסלול פגוע.החלטתי בכל זאת לנחות מעבר לפגיעות.נחיתה בשלום,הצמגים נפגעו בגלל שברים שהיו על המסלול. |
מס’ 4 לביא נחת ברפידים(חוסר דלק) צמיגים מפוצצים לאחר נחיתה עם נשר 536.
לקח מטוס ספיר 587 של טייסת 101 שהייתה ברפידים בכוננות
ובטיסה לעציון הפיל מי-8(מסוק).
ומאז הוחלפה הניירת של המטוסים.
536-בטייסת 101.
587-בטייסת 144
ההערה היא של דני שטרן, ההיסטוריון(הלא רשמי) של טייסת 144
Asher Ayalon
right now
Awaiting for approval
מס’ 4 לביא נחת ברפידים(חוסר דלק) צמיגים מפוצצים לאחר נחיתה עם נשר 536.
לקח מטוס ספיר 587 של טייסת 101 שהייתה ברפידים בכוננות
ובטיסה לעציון הפיל מי-8(מסוק).
ומאז הוחלפה הניירת של המטוסים.
536-בטייסת 101.
587-בטייסת 144
ההערה היא של דני שטרן, ההיסטוריון(הלא רשמי) של טייסת 144