בואינג PH-HZC 737

פרטי המטוס:

דגם: 737-8K2 WL

יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה”ב

מספר יצרן: 26375

מספר קו יצור: 85

טיסה ראשונה: 3 באוגוסט 98.

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן בבואינג ע”י חברת התעופה ההולנדית טרנסאוויה, ביצע את טיסת הבכורה כשהוא צבוע בצבעי החברה ונושא את סימן הרישום האמריקאי N1786B, וסופק לה ב-26 באוגוסט 1998 עם קונפיגורצית מושבים Y186 ומנועי CFM56-7B-27. למטוס הוקצה בהולנד סימן הרישום PH-HZC והוא נכנס לשירות בקוי החברה.

ב-7 בנובמבר 2000 הוחכר לחברת ישראייר, הופעל בקוי החברה לאירופה והוחזר ב- 31 במרץ 2001.

ב-11 בנובמבר 2003 הוחכר לחברת התעופה Sun Country Airlines עד 17 באפריל 2004, ואז זכה בטרנסאוויה לכינוי ” City of Rotterdam ” לאחר מכן הוחכר שוב לאותה חברה מ-15 בדצמבר 2004 עד 20 באפריל 2005, ב-27 באוקטובר 2005 הוחכר לחברת התעופה ההודית SpiceJet וקיבל בהודו את סימן הרישום VT-SPY. הוחזר לטרנסאוויה ב-12 באפריל 2006, ולאחר מכן הוכנס לביקורת אחזקה תקופתית בה גם הורכבו לו באותו חודש כנפוני קצות כנף.

ב-13 בנובמבר 2006 הוחכר שוב ל Sun Country Airlines עד 11 באפריל 2007, ולאחר מכן הוחכר שוב לאותה חברה מ-2 בנובמבר 2007 עד אפריל 2008. ב-4 בדצמבר 2008 הוחכר לחברת התעופה SunWing Airlines והוחזר ב-8 אפריל 2009, ב-17 דצמבר 2009 הוחכר שוב ל- Sun Country Airlines עד 8 באפריל 2010, ואז אוחסן בדצמבר 2010 וסימן הרישום ההולנדי בוטל בתאריך 5 בינואר 2011.

נמכר לחברת Vgs Aircraft Holding והוחכר מהבעלים החדשים ע”י חברת התעופה Jet2. קיבל בבריטניה את סימן הרישום G-GDFC והוטס לבריטניה ב-8 בינואר 2011 . המטוס כונה בחברה Jet2 Cyprus.

ביום שני, 17 בפברואר 2014, כשהיו רשומות בספריו 54,169 שעות טיסה, המריא משדה התעופה לידס בבריטניה בטיסה 389 לשדה התעופה פונצ’אל שבמדיירה שבפורטוגל. הגישה לנחיתה היתה בתנאי מערבולות והנחיתה היתה ברוחות צולבות, והמטוס נחת בכבדות, וביצע קפיצות “קנגורו” לגובה 8 רגל לאורך 300 מטר. למטוס נגרם נזק משמעותי אך תוקן והוחזר לשירות.

נכון למועד כרתיבת שורות אלה המטוס מופעל בחברת JET2

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *