באדיבות רענן וייס
בתאריך 8.10.73 הטיס אסף בן נון את נשר 15 של טייסת 144 במסגרת מבנה “טוקיו 2”.הוא מספר בתחקיר:
“פטרלנו צפון מזרחית לפורט סעיד ונשלחנו למפגש מערבית לפורט סעיד.בדרך למפגש ראינו מיג בוער בדרכו הימה כתוצאה מהפלה של מבנה מיראז’ים שנכנס לקרב לפנינו. נכנסתי אחרי מיג 21 בפניה,טווח כ-700 מטר,ושיגרתי טיל בזוית צידוד של 10-15 מעלות אולם ב-g.כנראה שכתוצאה מה-g הטיל המשיך ישר,משך לפנייה ולא הלך אחרי המיג.בשלב זה הזהיר אותי הבקר ממיג שהתייחס אלי.הסתכלתי אחורה וימינה אל תוך הפניה וראיתי מיג 21 עולה אלי בזוית צידוד של כ-100-110 מעלות ,טווח 600 ויורה. שברתי חזק ימינה,הפכתי חזק שמאלה וחזרה ימינה והוא עבר לשורה חזיתית.הרמתי אף חריף (מהירות 350+) והוא הרים יחד איתי ועלה יותר גבוה.התחלנו מספריים במהירות נמוכה,כשהוא עליון ועובר קדימה.בשלב מסויים הוא הוריד אף תוך פתיחת זוית צידוד של כ-180 מעלות בינינו.ירדתי אחריו לגובה נמוך,ובשבירה חזקה מאד סגרתי את המעלות. יריתי צרור מסוגר קצר עם עיקוב טוב מטווח 250-300-לא פגע.משכתי משיכה נוספת וסגרתי את הטווח ל-200-250,שוב צרור קצר,מסודר,עיקוב טוב, והמיג התפוצץ.יש לציין שהירי בוצע בגובה נמוך,מהירות גבוהה וב-g 4-5 . משכתי חזק ובקושי נמנעתי מלעבור בשברים. לאחר ניתוק מגע המשכתי יבש מלא לכיוון רפידים.עם מעבר קו כוחותינו טיפסתי ל-20,000.נחתתי ברפידים עם150-200 ליטר. |