סי- 45 50

תולדות מטוס ביצ'קרפט שהופעל באל על, ארקיע וחיל האויר

פרטי המטוס:

דגם: TC-45G

יצרן: ביצ’קרפט, מפעל וויצ’יטה, קנזס,ארה”ב

מספר יצרן: AF-61

שנת יצור: מאי 52

תולדות המטוס:

מטוס זה היה בניה מחדש של מטוס אימון דו מנועי מדגם AT-7 מס’ סידורי 4135 ומס’ ח”א האמריקאי 42-2455. נקלט  בחיל האויר האמריקאי תחת מס’ זנב 51-11504 בבסיס הארלינגן שבטקסס בתאריך 14 במאי 1952. שימש לאימון נווטים עד שיצא משירות בשנת 1957  והועבר לאחסנה בבסיס דייויס מונת’ן באריזונה.

ב-17 בספטמבר 1957 נרכש ע”י חברת הנרי ס.סיל אויאיישן סופליי מדאלאס שבטקסס, וב-30 באוקטובר 1957 נרשם על שמו של ליאו גארדנר, שליח רכש של משרד הביטחון שרכש את המטוס ומטוס נוסף. למטוס הוקצה במנהל התעופה הפדרלי סימן רישום N7199C .

ב-17 בנובמבר נרשם במנהל התעופה הישראלי על שם חברת אל על תחת אות הקריאה 4X-ADS והועבר ארצה בטיסה עם המטוס השני . עבר דרך ש”ת פרסטוויק בתאריך 30 בדצמבר 1957 כשהוא נושא על זנבו את הסימון 111504 ואת אות הקריאה להעברה “4X-ADQ “.

באפריל 1958 הועברה הבעלות על המטוסים לחברת ארקיע.זו הסבה אותם לתצורת נוסעים והפעילה אותם בטיסות פנים למחניים ולשדות אחרים. לאחר שמספר הנוסעים לא הצדיק את הפעלתם, הוצאו משימוש בשנת 1962, והועברו לחיל האויר בשנת 1963  וסימן הרישום האזרחי בוטל בתאריך 17 בנובמבר 1963.

בשירות ארקיע. אוסף עמנואל צור ז”ל דרך ויקימדיה

בחיל האויר שימשו שני המטוסים לתובלה, להסבה לדו מנועי, לאימון נווטים וכממסר קשר.שרותם בחיל האויר לא היה ארוך ובסיומו הועברו לבדק, שופצו ונמכרו. המטוסים נראו בשדה לה בורז’ה בפריס כשהם מכוסים באבק ב-3 ביוני 1967. מטוס זה נשא בחיל האויר את מספר הזנב 50 ואת אות הקריאה 4X-FPT.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 90489343_663685911065965_653424513253376000_n.jpg

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x