אפריל 1993. במסגרת יום הורים של טייסת 69 וטייסת תעופה בבסיס חצרים, בוצעה צליפה חיה על ידי רביעיית קורנסים, חלק מן הפגזים הגיעו לאזור הדת”קים של טייסת 107 וגרמו לפציעתם של שני חיילים.
התכנון הראשוני התבסס על מתכונת ‘יום הורים’ של טייסת 107 בקיץ 1992, שכלל מעבר במבנה מכונס בגובה 500 רגל, ויעפי הפצצה עם פצצות אימונים. המפגן ההוא התקיים דרומית למסלולי הטיסה בשטח בו לא נדרש פינוי דת”קים או אזורים אחרים בבסיס. כמה ימים לפני המפגן הציג מפקד טייסת 69 את תכנון המפגן למפקד הבסיס, וביקש ממנו אישור לבצע צליפה במתכונת מסדר הכנפים, מבלי שנתן את דעתו לסיכון הכרוך בכך. מפקד הבסיס הגביל את הצליפה למספרי 3,1 בלבד, תוך אישור שמם, ולא ביקש את אישור רל”א כנדרש ב’הוראות זרוע אויר’. מפקד טייסת תעופה שלא שותף בתכנון, הביע הסתייגות בפני מפקד הטייסת. בגלל אי זיהוי הסיכון, לא פונו האנשים מן הדת”קים שבאזור.
ביום המפגן היתה עננות נמוכה, דבר שהביא לביטול יעפי ההפצצה, ובזמן התדרוך, אישר מוביל המבנה למס’ 4,2 לצלוף מבלי שקיבל לכך אישור ממפקד הטייסת או מפקד הבסיס. מפקד הטייסת לא נכח בתדרוך לטיסה, כי היה עסוק עם האורחים במפגן. בתדרוך לא ניתן דגש ליעפי הצליפה השטוחים שהתחייבו מן העננים בגובה 1,700 מעל פני השטח. מפקד הטייסת ומפקד טייסת תעופה ישבו בקהל הצופים, ראו את מס’ 4,2 צולפים שטוח ורחוק ולא נקטו פעולה להפסקת הירי.
ביעף הצליפה השני, ירה מס’ 4 צרור ארוך ושטוח, כ-50 קליעי פגזים ניתרו מן הקרקע ופגעו באזור הדת”קים, שם עמדו שני חיילים על המרפסת. החיילים נפצעו באורח קל-בינוני, ופונו לבי”ח סורוקה.
התאונה מסווגת כניהול פיקוד של מפקד הבסיס בשנת 1993, ומפקד הטייסת, וכן של המוביל וכל בני המבנה. כל שרשרת הפיקוד ממפקד הבסיס ומטה, לא השכילה לזהות את הסיכון הכרוך בצליפה חיה בתוך תחומי הבסיס, כאשר בהמשך קו הירי ישנם דת”קים מאוישים בחיילים. איש מן הנ”ל לא נתן דעתו על המשמעות של צליפה תוך יעפים נמוכים ושטוחים, וההשלכות של ביצוע המפגן, ביצוע דמה, או אף ביטולו. מפקד הבסיס אישר מפגן באש חיה ללא אישו ראש להק אויר. מוביל המבנה אישר על דעתו הפרטית צליפה חיה למספרי 4,2.
פעם נוספת הוכח – כי “מפגני טיסה אווירים הם תחום טיסה בעייתי מבחינה בטיחותית, אשר אין לו גורם מקצועי מתמחה” (מתוך דו”ח ועדת החקירה). מפקד חיל האוויר דאז, אלוף הרצל בודינגר קבע כי מפקד הבסיס, מפקד הטייסת, וסמ”ט א’ שהיה גם מוביל המבנה, יועברו מתפקידיהם.