פרטי המטוס:
דגם: טרילנדר BN-2A Mk. III-2.
יצרן: בריטן נורמן, בריטניה
מספר יצרן: 1042
תולדות המטוס:
לאחר הרכבת המטוס במפעל גוסיילס בבלגיה, הוא אוחסן שם. בבריטניה הוקצה למטוס סימן הרישום הבריטי G-BEFP ע”ש היצרן, חברת בריטן נורמן, (שהחליפה את שמה לפילטוס בריטן נורמן בספטמבר 1979).המטוס הועבר לבריטניה ב-26.6.79
ב-19 באוקטובר 1979 סופק המטוס לחברת התעופה היפנית Koyei International ושם קיבל את סימן הרישום JA6401. בדצמבר 1979 נרכש ע”י חברת התעופה היפנית Nihon Naigai Airways , ובינואר 1985 נרכש ע”י חברת Wells Aircraft האמריקאית ממדינת קנזס. המטוס נרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי תחת סימן הרישום N30WA.לאחר כחודשיים נרכש ע”י חברת Air Investments מפלורידה ,ולאחר שלושה חודשים ע”י חברת Wills Air ממדינת מסצ’וסטס.
ב-18 בספטמבר 1986 נרכש ע”י חברת Kondair הבריטית משדה התעופה סטנסטד,וסימן הרישום הבריטי המקורי הושב לו. הוחכר ב-16 בינואר 1987 לחברת Aviation West עד שנת 1988. המטוס היה צריך להימכר לחברת קנארי הישראלית, ולצורך כך הוקצה לו במנהל התעופה האזרחית סימן הרישום 4X-CCL בדצמבר 1988, אולם העיסקה לא יצאה לפועל.
נמכר לחברת Air Sarnia מאיי התעלה ב-15 ביוני 1989. חברה זו הפסיקה לפעול בספטמבר 1990 ואז נמכר לחברת Air & Aviation Services LTD. מביגין היל.הרישום הבריטי בוטל ב-19 במרץ 1992 כשהמטוס נמכר לחברת התעופה אייר זנזיבר מטנזניה, ושם קיבל את סימן הרישום 5H-AZD.
ב-16 בדצמבר 1994 נמכר לחברת התעופה הבריטית Woodgate Executive Air Charter מצפון אירלנד ונרשם על שמה תחת סימן הרישום G-WEAC.
ב-26 בנובמבר 2003 נמכר לקבוצת בריטן נורמן . המטוס נבנה מחדש וב-11 במרץ 2004 שונה רישום המטוס ל-G-RHOP. ב-22 במרץ סופק לחברת חברת Air-X-Rockhopper, שב-16 באפריל 2006 שינתה את שמה ל-Blue Island Air , וב-27 במרץ 2008 נמכר לחברת התעופה הניו זילנדית Great Barrier Airlines ושם הפך סימן הרישום שלו ל-ZK-LGC. בדצמבר 2016 נמכר לחברת התעופה Roraima Airways מגויאנה וסימן הרישום שונה ל- 8R-GRE.
ב-14 באוגוסט 2021 ביצע הטייס נחיתת אונס בשדה עשב גבוה ליד מזבלה במרחק 5.2 ק”מ משדה התעופה בג’ורג’טאון. על המטוס היו שלושה נוסעים וחמישה אנשי צוות שנפצעו קל והם פונו ע”י מסוק צבאי לבית חולים בג’ורג’טאון.