פרטי המטוס:
דגם: אנסון Mk.10
טיפוס: מטוס הדרכה דו מנועי ורב שימושי
יצרן: אוורו, בריטניה
דגם יצרן: 652A
מספר יצרן:
מס’ ח”א המלכותי: N9785
המטוס שירת בח”א הבריטי בביה”ס לטייסי קישור מס’ 2 בבסיס אולד סארום, במצבור מטוסים לטייסי העברה מס’ 4 בפרסטוויק, ביחידה לאימון מתקדם מס’ 6 בבסיס סילות’, ביחידה לאימון מתקדם מס’ 42 בבסיס אשבורן, ביחידה לאימון מתקדם לתצפיתני אויר מס’ 2 במילום, ביחידה אימון מתקדם לטייסים מס’ 6 בבסיס ליטל ריזינגטון, בביה”ס לטיסה מס’ 19 בקראנוול, חזר לבסיס ליטל ריזינגטון ליחידת אימון מתקדם לטייסים מס’ 6, משם לביה”ס לטיסה לטייסי מילואים מס’ 11 בסקון, משם הועבר לת’ורני איילנד לצילומי סרט ויצא משירות.
נמכר ונרשם בתאריך 16.1.50 כ-G-ALXE ע”ש חברת Transair Ltd מקרוידון. תעודת כושר טיסה מס’ 10799 הוצאה למטוס ב-20.4.50. הרישום הבריטי נמחק בתאריך 1.5.50 לאחר שהמטוס עזב את גבולות בריטניה.

(Dave Welch collection)
הגיע לח”א בתאריך 25.4.50 וניתן לו המספר הסידורי 05 ואות הקריאה 4X-FHP. שימש בטייסת 141 בביה”ס לטיסה בכפר סירקין להדרכת נווטים. יצא משירות באפריל 1956 והועבר למכון הבדק בלוד (כיום התעשיה האוירית) לאחסנה. כשלא נמכר פורק לחלפים.