פרטי המטוס:
דגם: 757-258ET
טיפוס: מטוס נוסעים
יצרן: בואינג, מפעל רנטון, וושינגטון,ארה”ב
מספר יצרן: 27622
מספר גוף: 245
קונפיגורצית מושבים: 757-258
טיסה ראשונה: 6 במרץ 97
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת החכרת המטוסים ILFC לצורך החכרה לאל על. נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 18 בפברואר 1997 כשהוא צבוע בצבעי אל על, ולאחר טיסת הבכורה נמסר למזמין ב-24 במרץ.
באותו יום הוחכר לחברת אל על , נרשם בארץ תחת סימן הרישום 4X-EBI ונחת בנתב”ג ב-26 במרץ 1997 לאחר טיסת העברה שהחלה בשדה בואינג פילד, ועברה דרך שדה סטאנסטד בלונדון.
לאחר ביקורת קבלה והתאמות במוסך אל על בנתב”ג, נכנס לשירות בקוי החברה. הוחכר לישראייר בחכירת משנה ב-5 במאי 2002.נראה ב-5 ביולי 2002 בש”ת של אמסטרדם כשהוא צבוע בלבן ועם הכתובת “ישראייר” ב-26 ביולי 0202 נראה באמסטרדם עם הלוגו של ישראייר.
הוחזר ל-ILFC במרץ 2007. ב-1 באפריל 2007 הועבר לש”ת לאשאם בבריטניה ללא כתובות ולוגו.באותו יום הוחכר לחברת Astraeus LTD ונרשם בבריטניה תחת סימן הרישום G-STRZ.ב-22 באפריל הועבר לש”ת נורוויץ’ לצביעה, ולאחריה הוטס משם ב-29 באפריל לש”ת גאטוויק בלונדון.
ב-7 ביולי 2008 הועבר מקפלוויק שבאיסלנד לנורוויץ’ לצביעה, וחזר לש”ת גאוטטיק בלונדון ב-11 ביולי כשהוא צבוע בצבעי חברת התעופה גאנה אינטרנשיונל איירליינס, לאחר שהוחכר בחכירת משנה לחברה.
ב-23 בפברואר 2010 נראה בש”ת סאות’נד בלונדון בצבעי החברה,, הוחזר לאסטראוס ב-1 במאי 2010, וב-17 במאי הועבר משדה סטאנסטד בלונדון לשדה הית’רו בצבעי החברה אך ללא כתובות, ושימש את חברת בריטיש אירוויז לטיסות בזמן שביתת הדיילות.
ב-7 ביוני 2010 נראה בש”ת של מנצ’סטר כשהוא צבוע בלבן , עם הכתובת “Iceland Express ” והלוגו של החברה. הוחכר לחברה והועבר באותו יום לש”ת גאטוויק.נכנס לשירות ב-20 ביוני.
הוחזר לאסטראוס באותה שנה,וב-1.10 10 הוחכר בחכירת משנה לחברת סעודי ערביין איירליינס. הועבר לג’דה שבערב הסעודית ונכנס לשירות. את טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע בתאריך 14 בספטמבר 2011, וב-1 באוקטובר 2011 הוטס להאהן בגרמניה לביצוע תחזוקה. ב-17 באוקטובר הועבר משם לש”ת איסט מידלנדס בבריטניה ללא כתובות או לוגו, ויומיים אחר כך נראה חונה שם כשלגופו סימן הרישום האמריקאי N965FD. סימן הרישום הבריטי בוטל בתאריך 7 בנובמבר 2011.
באותו יום נרכש ע”י חברת השילוח פדקס.הוטס דרך שדה התעופה באנגור לשדה ויקטורוויל בארה”ב בטיסה FDX9087 והגיע לשם ב-9 בנובמבר. ב-9 באוגוסט 2012 נצפה בש”ת של מוביל ללא סימנים בהמתנה להסבה למטען.הסבה זו הסתיימה ב-24 בפברואר 2013.
ב-9 במרץ 2013 הוטס לש”ת של העיר ניו איבריה לצביעה, ולאחריה הוטס לש”ת של העיר ממפיס כשהוא צבוע בצבעי פדקס וגם השם “Ellie” ונכנס לשירות בקוי המטענים של החברה.