בשנת 2007 הלך לעולמו טייס המח”ל לסלי שאגאם.
לסלי שאגאם נולד למשפחה יהודית בדרום אפריקה והתגייס לח”א המלכותי של דרום אפריקה.השתתף כטייס קרב במלחמת העולם השנייה.עם סיום המלחמה חזר לארצו והיה בין מיסדי חברת התעופה Commercial Air Services. רכש יחד עם בוריס סניור שני מטוסי בוננזה עבור חיל האויר,שהועברו ארצה בטיסה.במאי 48 התנדב לעזור למדינת ישראל במלחמתה לעצמאות והגיע ארצה יחד עם חברו סיד כהן באמצע יוני.הוא גוייס לצה”ל כטייס מח”ל וקיבל מספר אישי 198170.
ימים בודדים אחר כך טס יחד עם טייסי מח”ל אחרים לבסיס ח”א הצ’כי צ’סקה בודיוביצה לקורס הסבה למטוס הקרב אוויה S-199. לאחר קורס ההסבה חזרו הטייסים ארצה, המטוסים הגיעו במבצע “בלק” והורכבו בעקרון, לאחר מכן הטיסו אותם שאגאם וחבריו לבסיס טייסת הקרב הראשונה בהרצליה והחלו בגיחות אימונים וגיחות מבצעיות.
באמצע יולי המריא שאגאם מהרצליה במטוס אויה כשסיד כהן כבן זוגו. מעל לים ירה שאגאם צרור לבדיקת המקלעים ומיד החל המטוס לרעוד בצורה אלימה.לאחר הנחיתה התגלה שמנגנון הסינכרון לא היה תקין וכדורי המקלעים ניקבו את המדחף.
בסוף יולי הועבר שאגאם לאגף המבצעים במטה ח”א כקצין מבצעי קרב בדרגת “פקד תעופה” והשתתף בתיכנון מבצע וולווטה ובתכנון הקמת טייסת הקרב השנייה:טייסת 105. הוא אירגן את ציוד הטייסת בכפר סירקין אך נאלץ להעבירו משם עקב הפגזות ירדניות.
כשהגיעו מטוסי הספיטפייר, צורפו לטייסת 101. שאגאם גם השתתף בין היתר כנציג אגף המבצעים בוועדה שהקים מפקד ח”א לבדיקת ומניעת תאונות טיסה, וכן כחבר בוועדת החקירה להתרסקות מטוס דקוטה ס-83 בתאריך 24.10.48, וחבר בוועדות גיוס לח”א.
לאחר שהסתיימה המלחמה חזר שאגאם לארצו