פרטי המסוק:
דגם: 206B ג’טריינג’ר III
טיפוס: מסוק קל
יצרן: בל הליקופטרס, קנדה.
מספר יצרן: 4148
שנת יצור: 1991
תולדות המסוק:
תולדות המסוק:
לאחר יצורו, הוקצה למסוק בקנדה סימן הרישום C-GLZS לצורך טיסות הניסוי והרישוי.
ב-15 בפברואר 1991 קיבל את סימן הרישום האמריקאי N127H שנשמר ברשות התעופה הפדרלית עבור חברת בל ארה”ב . סימן הרישום בוטל ב-11 באפריל 1991.
באותו חודש יובא ליפן ע”י חברת Asahi Kawagoe , Mitsui Busan Helicopters, קיבל את סימן הרישום JA6086 ונמכר לחברת Kogan Leasing מטוקיו.לאחר מכן נמכר באוקטובר 2003 לחברת K-R Aircraft Inc מסן ברנרדינו שבקליפורניה ואז הוקצה לו בארה”ב סימן הרישום N560KR ב-3 באוקטובר 2003. סימן הרישום היפני בוטל ב-10 באוקטובר.
סימן הרישום האמריקאי בוטל ב-17 באוקטובר 2003 והסיבה נכתבה כ “נמכר לאוסטרליה”, אך המסוק נשאר ביפן . הוא נראה מאוחסן בפוקואוקה ב-5 באפריל 2004, עדיין בסימן הרישום היפני.
ב-9 בינואר 2004 הוקצה לו בארה”ב סימן הרישום N748M שוב ע”ש חברת K-R Aircraft Inc כסוכן מכירה, וב-8 באוקטובר 2004 נרשם ע”ש חברת US Helicopter Inc ממארשוויל שבמדינת קרולינה הצפונית, כשהמסוק הופעל ע”י רשת הטלוויזיה Sky 11 לדיווחי תנועה עבור רשת NBC בחוף המזרחי של ארה”ב.
ב-27 באוגוסט 2011 נמכר לחברת Boston Executive Helicopters מנורווד שבמדינת מסצ’וסטס, ולאחר מכן נמכר לחברת המסוקים הישראלית תל אביב הליקופטרס וקיבל תחילה את סימן הרישום הישראלי 4X-BDS ב-1 במאי 2012, שהוחלף ב-4X-BDX.סימן הרישום האמריקאי בוטל בתאריך 13 באפריל 2012.
שימש בתחילה להטסת נוסעים ולאחר מכן שימש להדרכת טיסה בבביה”ס לטיסה של החברה.
ביום 19 בדצמבר 2021 נכנס לגילגול דינמי ימני בהמראה לטיסת סולו של חניך ליד קיבוץ יקום, והתהפך על צידו . המסוק נמחה.
With many thanks to George Kuntz for his help in preparing this article