ב-23 באוקטובר 1973 בשעה 15:20 לערך, המריאה מתל נוף רביעיית מטוסי קורנס של טייסת 119 שהיו צוות הכוננות של הטייסת לפיטרול ירוט בגזרת טאסה. את המבנה הובילו מפקד הטייסת אליעזר פריגת ונווטו ליאור אלעזר בקורנס מס’ זנב 162. בדרך חזר קורנס 147 לבסיס עקב תקלת העברת דלק מהמיכלים הנתיקים.
לאחר 30 דקות הפנה אותם הבקר למפגש עם רביעית מיג 17 מצריים שעסקו בתקיפה של כוחות צה”ל באיזור. לאחר התכתשות בין הקורנסים לבין המיגים עזבו טייסי המיג אחד אחד את הקרב.
הקורנסים חזרו למבנה פיטרול וכשפנה המבנה שמאלה מעל העיר סואץ , גילה גדעון שפר שעם נווטו בנקיר היו מס’ 2 של פריגת וטסו בקורנס 127, קרב אויר ובו מטוסי מיגים 21 מצריים יושבים על מטוסי שחק .הוא נכנס מאחורי מיג שישב על שחק, שיגר טיל דקר והמיג נפגע ונפל. לאחר זמן קצר נאלץ לשבור עקב מיג שהתקרב אליו והחמיץ הפלה של מיג נוסף.
גם המטוס השלישי נלחם בקרב האויר. טייסו משה מלניק ונווטו חיים כץ בקורנס 167 הופנו ע”י הבקר למפגש עם מיגים שהגיחו מכיוון מערב לתקיפה בגובה נמוך של בסיס ח”א המצרי פאיד שכבר נכבש ע”י כוחות צה”ל,. הם לא ראו את המיגים ופנו חזרה, ואז הופנו לכיוון דרום האגם המר, שוב לא ראו מיגים,, אבל ראו מעליהם את קרב האויר שבו נלחמו פריגת/אלעזר ושפר/בנקיר יחד עם מטוסי השחק . מלניק נסק ועלה מעל הקרב, ירד אל הקרב מלמעלה, גילה זוג מיגים שאחד מהם חלף אותם. מלניק פנה בחדות ובמהירות אל המיג, שיגר טיל דקר שנראה שלא יפגע, אולם הטיל פגע והמיג התפוצץ והתרסק מערבית לכברית.
הקורנסים ניתקו מגע וחזרו לבסיס בהוראת הבקר שהזניק מטוסי נשר של טייסת 144 , שהפילו עוד שלושה מיגים