איתור ופתרון תקלת דלק במטוס מיסטר

סיפורו של ממ"סניק בטייסת 116

פרסום הכתבה על תקלת הדלק במטוס נץ ב”מרקיע שחקים”, מזכיר לי תקלה במטוס מיסטר בטייסת 116 בה הייתי ממס”ניק.

זה היה מיד לאחר מלחמת ששת הימים. טייס חזר מגיחה ודיווח שמערכת הדלק ‘השתגעה’ (במיסטר היו 7 מיכלי גומי בין הקורות בכל כנף ומיכל מרכזי בגוף המטוס מאחורי מושב הטייס, ובנוסף הבידונים או המיכלים הנתיקים מתחת  לכנפיים ).

מיקום מיכלי הדלק של המיסטר

לאף אחד לא היה מושג איך לפתור את הבעיה, מינו אותי ואת ז’קי (שהיה בעברו גם מדריך בטכני, וגם שרת במוסך מיסטר) לפתור את התקלה.

הצעתי לז’קי לפרוס את שרטוט מערכת הדלק של המיסטר, ונשחק מדריך וחניך באותה צורה שלמדנו בטכני…בקיצור, לאחר שהפסקתי אותו מספר פעמים עם שאלות כמו מה יקרה אם שסתום זה ישאר סגור, או שסתום שני נישאר פתוח, הכל הצטמצם לשסתום חד כיווני שנשאר פתוח…

הצעתי לז’קי לפרוס את שרטוט מערכת הדלק של המיסטר……..

ז’קי השאיר לי את הכבוד לפרק את השסתום האמור, וממה שגילינו והבנו, שבזמן המלחמה ירו על המטוס עם נשק קל, וכדור חדר לאחד ממיכלי הגומי וניקב אותו.  ברור שאותו מיכל שנזל הוחלף והפנל המנוקב תוקן. מה שלא ידענו הוא שעטיפת הנחושת של הקליע שחדר למיכל התפרקה (כנראה מחילופי הטמפרטורה ) וצפה לה בין המיכלים,  עד שהגיעה לאותו שסתום חד כיווני ו”תקעה” אותו  במצב פתוח….

למעשה, יכולתי רק להוציא את אותה מעטפת נחושת מהשסתום, אבל לפי הוראות חיל האוויר השסתום הוחלף….לא חתמתי על שמישות,  אלא לאחר שקיבלתי אישור לשרוף את כל הדלק מהמיכלים (על הקרקע כמובן)…

המטוס נימצא שמיש….סוף הסיפור

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x