תקרית בטיחות לססנה 4X-CBZ

לפי דו"ח החקירה שהופיע במקור בגליון "לקט", דצמבר 2003

פרטי המטוס:

דגם: 402B יוטיליינר

טיפוס: מטוס נוסעים קל

יצרן: ססנה,ארה”ב

מספר יצרן: 402B-0531

שנת יצור: 1973

תיאור האירוע:

המטוס ביצע גיחת צילום בגובה 21,500 רגל צפונית מזרחית לניצנה ביום 23 באוגוסט 2003.

 כשהחל הטייס להנמיך מצומת הנגב עד לנחיתה בשדה דב, חש בריח מוזר בתא, והיות וחשב שיש בעיה במערכת החמצן, הורה לצוות לעבור לחמצן חירום.

לאחר מכן, הוריד הטייס את המסיכה  והבחין בעשן בתא. הוא סגר את ה-HEATER  ופתח חלונות צד וחלק מהעשן נמוג.

הטיס וטייס המשנה ביצעו בד”ח עשן בתא, ואז הודיע הטייס לבקר האוירי האיזורי שיש לו תקלה וביקש לשמור על גובה 4,500 רגל שבו טס, מזרחית לקיבוץ ברור חיל.

הבקר הנחה את הטייס לנחות בבסיס חצור, וכשהגיע לשם ביקש לבצע חליפה מעל מגדל הפיקוח כדי שיבדקו אם יוצא עשן או אש מהמטוס. הוא קיבל אישור שהכל תקין, נחת בשלום והסיע לחניה.

כשירד מהמטוס פתח הטייס את הפנלים שבחרטום וזיהה שמקור הריח ב-HEATER.

יחידת ה-HEATER של המטוס

אימות התקלה:

למקום הגיעו אנשי החברה שתיחזקה את המטוס. הם עשו לו הרצה ממושכת בה לא אותר דבר והמטוס שוחרר לטיסה לבסיס הבית שלו, שם הורץ שוב וה-HEATER   נבדק ואז נמצא  שהמנוע החשמלי של משאבת הדלק של ה-HEATER  הפיק לפעול אחרי 5 דקות והחל לצאת ממנו עשן.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x