חברת פל-אייר אויאיישן היא חברה אוסטרלית פרטית שבסיסה בסידני, עם סניפים בבריסביין, דארווין ונואורה. החברה הוקמה בשנת 1984 ומעסיקה כמאה עובדים והיא המפעיל הגדול ביותר באוסטרליה של מטוסי מנהלים ומטוסי מטען סילוניים וטורבופרופ מהירים . בבעלות החברה כיום 27 מטוסים סילוניים ומטוסי טורבופרופ.
החברה מתמחה ופועלת בתחומים הבאים:
1.פרוייקטים עבור ממשלת אוסטרליה וצבאה.
2.ביצוע טיסות מטען מהירות לתעשית שילוח המטענים המקומית ע”י חברת הבת פל אייר אקספרס.
3.שירותי פינוי רפואי מוטס.
4.פעילויות מיוחדות למען אירגוני סיוע בינלאומיים.
5.השכרת מטוסי מנהלים.
ומדוע ההקדמה הארוכה הזו?
חברת פל-אייר מפעילה מטוסי ווסטווינד 1124 שיוצרו בתעשיה האוירית בלוד. צי המטוסים שלה כולל את מטוסי הווסטווינד הבאים:
(ההסטוריה של כל מטוס היא למיטב ידיעתנו בעת כתיבת המאמר)
VH-AJG מספר יצרן 281 שנת יצור 1980.נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CQA לצורך טיסות הניסוי וההעברה.נרשם באוסטרליה חברת Westwind Jet Charter/TNT Courier תחת אות קריאה VH-AJQ. נמכר לארה”ב לחברת Merryman JetSales Incוהופעל שם תחת אות הקריאה N4251H. חברה זו שינתה את אות הקריאה ל-N1124F . נמכר לחברת Gordon Air Management Corporation ואחר כך לחברת Winner International ששינתה את שמה ל- Winner Aviation Corporation. נמכר ל- WW191Inc ,לאחר מכן ל- Temple-Inland Forest Products Corporation ,
נמכר ב-9.5.02 לחברת CIT Group/Equipment Financing Inc , לאחר מכן נמכר בתאריך 18.11.02 לחברת Hudson Flight Ltd , בתאריך 20.12.02 לחברת Hunter Aviation Inc נמכר לחברת פל אייר ונרשם באוסטרליה מהתאריך 23.3.2003 תחת אות הקריאה VH-AJG.

VH-AJJ מספר יצרן 248 שנת יצור 1979. נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CMT והוטס לחברת הבת של התע”א בארה”ב שם נמכר לחברה שהפעילה אותו תחת אות קריאה N25RE. נרשם לראשונה באוסטרליה בתאריך 16.6.86.היה בבעלות החברה מתאריך 21.10.93

VH-AJK מספר יצרן 256 שנת יצור 1980. נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CNB והוטס לאוסטרליה.נרשם לראשונה באוסטרליה בתאריך 23.4.80בבעלות החברה מתאריך 16.9.93

VH-AJP מספר יצרן 238 שנת יצור 1978.נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CMJ נרשם לראשונה באוסטרליה בתאריך 22.1.79. המטוס בבעלות החברה מתאריך 16.9.93 . בתאריך 2 באפריל 2007 בשעה 18:44 אירעה במטוס תקלה חמורה:בעת טיפוס לגובה בדרך לאליס ספרינגס כשהמטוס היה כ-185 מייל מדרום לדארווין נשמעו רעשים חזקים ודיחוס התא אבד. הצוות השתמש במסיכות החמצן והוריד את המטוס לגובה 3050 מטר ולאחר מכן החזירו אותו לנחיתה בדארווין. התקלה עדיין נמצאת בחקירה של רשות התעופה האזרחית באוסטרליה.

VH-AJV מספר יצרן 282 שנת יצור 1980. נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CQB והוטס לחברת הבת של התע”א בארה”ב שמכרה את מטוסי הווסטווינד.נמכר למפעיל אמריקאי תחת אות הקריאה N711MB ואח”כ נמכר הלאה ואות הקריאה שונה ל-N186G.נרשם לראשונה באוסטרליה בתאריך 8.2.90 . המטוס בבעלות החברה מתאריך 8.2.89

VH-KNS מספר יצרן 323 שנת יצור 1981. נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CRQ נרשם לראשונה באוסטרליה בתאריך 16.10.81. המטוס בבעלות החברה מתאריך 21.10.93

VH-KNU מספר יצרן 317 שנת יצור 1981. נרשם במנהל התעופה ע”י התעשיה האוירית תחת אות קריאה 4X-CRKנמכר לאוסטרליה ונרשם שם תחת אות הקריאה VH-AYI,ולאחר מכן הופעל תחת אותות הקריאה P2-BCM,VH-JPW,VH-UUZ . נרשם באוסטרליה תחת אות קריאה VH-KNU בתאריך 15.5.87. המטוס בבעלות החברה מתאריך 26.6.2000

VH-NGA מספר יצרן 387 שנת יצור 1983.נרשם לראשונה באוסטרליה בתאריך 25.1.89. המטוס בבעלות החברה מתאריך 25.1.89

החברה גם הפעילה את המטוסים הבאים:
VH-AJS מספר יצרן 221 שנת יצור 78. לאחר יצורו נרשם המנהל התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-CLS ע”ש התעשיה האוירית והוטס לחברת הבת של התע”א שמכרה מטוסי ווסטווינד בארה”ב. נמכר והופעל ע”י בעלים שונים תחת אותות הקריאה N108GM,N969PW,N969KC נמכר לחברה האוסטרלית סקייווסט ולאחר מכן לחברת פל אייר. התרסק בגישה לנחיתה 9 ק”מ צפונית מערבית לאליס ספרינגס בטריטוריה הצפונית באוסטרליה בתאריך 27.4.95

VH-IWJ מספר יצרן 371 שנת יצור 1982.נרשם במנהל התעופה האזרחית תחת אות הקריאה 4X-CUH.התרסק בים מול סידני בתאריך 10.10.85 בטיסת מטען,מיד לאחר ההמראה.
