מוסטנג 2374

מחיל האויר האמריקאי, דרך חיל האויר השוודי לחיל האויר הישראלי

פרטי המטוס:

דגם: P-51D-20-NA מוסטנג

טיפוס: מטוס קרב

יצרן: נורת’ אמריקן אויאיישן, מפעל אינגלווד, קליפורניה, ארה”ב

מספר יצרן: 122-38762

דגם יצרן: NA-122

מס’ חא”א: 44-72303

תולדות המטוס:

סופק לזרוע האוירית של צבא ארה”ב בינואר 1945, פורק, נארז בארגזי עץ ונשלח לגרמניה להרכבה ואחסנה. לאחר מלחמת העולם השניה נמכר לחיל האויר המלכותי השוודי כשבספריו רשומות 152 שעות טיסה, והוטס  דרך ברמן שבגרמניה אל סאטנס שבשוודיה, ומשם הועבר ב-24 בנובמבר 1946 לביקורת ביחידת האחזקה המרכזית (CVM) במאלמסטט,שם נמצא שמורכב בו מנוע מס’ סידורי 330222. סיים את הביקורת ב-30 במרץ 1947  וב-11 באפריל 1947 הוטס לבסיס אופסלה.

מוסטנג 26053 בשירות ח”א המלכותי השוודי

נכנס לשירות ח”א השוודי ב-16 באפריל 1947 כדגם J-26 מספר זנב 26053 והוצב בכנף F16   בבסיס. סומן בקוד הכנף “K” באדום ובקוד האישי “4”. ב-5 במאי 1947 הועבר לכנף F4 בבסיס פרוסון שבאוסטרסונד.

ב-16 במרץ 1948 הועבר לסדנה בפלוטילה לביקורת אחזקה בה הוחלף המנוע למנוע מס’ סידורי 336235. סיים את הביקורת ב-14 בדצמבר 1948.

ב-14 ביולי 1949 עבר תאונה כשאחד מכני הנסע התקפל מעצמו בזמן ריצת ההמראה. הועבר לתיקון.

ב-6 באוגוסט 1951 הועבר לביקורת 400 שעות בסדנת פלוטילה.ב-4 באוקטובר 1952 הוחזר לכנף F16 באופסלה, ולאחר מכן נמכר לממשלת ישראל. הוטס ארצה מתאריך 24 ביוני 1953 כשהוא נושא את מספר הזנב 3704, כשמורכב עליו מנוע מס’ סידורי 326108  ובספריו רשומות 846 שעות טיסה.

עם הגיעו ארצה הוצב בטייסת 101. אבד בהתנגשות אוירית מעל הים עם מטוס מטאור ב-3 ביוני 1954.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x