פייפר 4X-CWQ

תולדותיו של מטוס קל,נרשמו בעזרת מסמכי ה-FAA שהגיעו לידינו

פרטי המטוס:

דגם: PA.28-181 ארצ’ר

טיפוס: מטוס קל

יצרן: פייפר איירקרפט קורפוריישן, ארה”ב

מספר יצרן: 28-7690114

שנת יצור: 1975

צילום: מיכה סנדר

תולדות המטוס:

לאחר יצורו, הוקצה למטוס סימן הרישום האזרחי N8319C שנשמר במנהל התעופה הפדרלי עבור היצרן לצורך טיסות הניסוי והרישוי. תעודת כושר טיסה הוצאה ב-6 בינואר 1976. המטוס נמכר במחיר של 25,821 דולר לחברת ממפיס איירו קורפוריישן משדה התעופה מטרופוליטן שבעיר ממפיס במדינת טנסי. בספרי המטוס נרשמו 1.74 שעות טיסה.  שטר העברת הבעלות נחתם ביום 8 בינואר 1976, ובקשה לרישום המטוס הוגשה לרשות התעופה הפדרלית ב-21 בינואר 1976.

אולם המטוס  נמכר לבסוף ב-14 בינואר 1976  לסוחר המטוסים  ג’ק וול איירקרפט סיילס מממפיס במדינת טנסי דרך חברת המימון של פייפר בשלושה תשלומים: 2,875.70 דולר ב-25 ביולי 1976,סכום זהה ב-25 באוקטובר 1976 ועיקר התשלום 23,005.6 דולרב-25 בינואר 1977.

דויל העביר בעלות על המטוס ב-26 בפברואר 1976 לחברת LEMM מממפיס תמורת משכון של 25,000 דולר. חברת לם הגישה למחרת בקשה לרישום המטוס על שמה. ב-11 בינואר 1977 הועברה הבעלות לחברת ממפיס ביצ’קרפט אינק. תמורת סכום של 29,000 דולר. למחרת הועברה הבעלות חזרה לחברת ג’ק וול, וב-4 באפריל 1977 נמכר לס. לנדיס ג’וניור מבאלד קנוב שבמדינת ארקנסו, בעל חברת התובלה לאנדיס טראקינג, משכון של 34,162 דולר    נרשם לחברת המימון  סי.אי. טי קורפוריישן אוף דה סאות’.

ב-26 ביוני 1978 המטוס נמכר תמורת 18,000 דולר לחברת סנטרל מיזורי אויאיישן משדה התעופה האזורי בקולומביה שבמדינת מיזורי. החברה הגישה בקשה לשינוי הרישום על שמה ב-28 ביוני 1978. התשלום הגיע מבנק בון קאונטי נשיונל תמורת משכון. ערבות ניתנה ע”י חברת בי ג’י פניקס קומפני. חברת סנטרל מיזורי  הגישה בקשה לשינוי הרישום על שמה ב-12 ביולי 1978.

ב-30 בדצמבר 1980 המטוס נמכר לחברת לנדהואיס פליינג סרוויס מהעיר קולומביה תמורת תשלום המשכון. בקשה לשינוי הרישום הוגשה ב-10 בספטמבר 1981.

ב-24 באוגוסט 1983 הועברה הבעלות לחברת פייג’ אוויג’ט, חטיבת ביצ’קרפט, מהעיר רוצ’סטר שבמדינת ניו יורק, ובאותו יום עברה הבעלות חזרה לחברת ג’ק וול, תמורת 3 תשלומים: הראשון בסך  1802.5 דולר לפרעון ב-20.2.84, השני בסך 1802.5 דולר לפרעון ב-20.5.84 והאחרון 14,420 דולר לפרעון ב-20.8.84. המטוס מושכן בחברת קומרשל קרדיט אקוויפמנט קורפ.

ב-17 במרץ 1984 נמכר המטוס לחברת גריי הוקס פליינג קלאב מצ’יטנאגו שבמדינת ניו יורק.באותו יום הוגשה בקשה לשינוי רישום הבעלות, ובקשה לרישום מחדש הוגשה ב-29 בספטמבר 2011. ב-11 במרץ 1991 בוצעה במטוס התקנת מערכת אינטרקום ע”י חברת סייר אויאיישן מהעיר סירקוז שבמדינת ניו יורק .ב-8 ביוני 1994 הוחלף מסנן האויר,,ב-15 באוגוסט 1995 בוצעו תיקוני מבנה וצביעה, ב-18 באוגוסט 1995 הותקנה מערכת מיפוי מזג אויר  WX-900, ב-8 בינואר 2002 הוחלפה מערכת ה-ELT , ב-1 בדצמבר 2005 בוצעו תיקוני מבנה, ב-29 בדצמבר 2007 שוב תיקון מבנה, ב-16 ביולי 2009 תוקנו שפות ההתקפה של שתי הכנפיים עקב נזק, וכן המאזנת בכנף שמאל. ב-15 במאי 2010 הותקנה מערכת ניווט GPS.

צולם בשנת 2005 (Photo: Fred Fergerson)

ב-26 במאי 2016 המטוס נמכר לחברת ריץ’ לוקאס איירקרפט סיילס מלינקולן פארק שבמדינת ניו ג’רסי. באותו יום נמכר שוב לחברת סי סייד אויאיישן מקייפ אליזבת’ שבמדינת מיין.ב-28 ביוני 2016 נמכר לחברת מיד אטלנטיק איירקראפט מווינצ’סטר שבמדינת וירג’יניה.זו הגישה בקשה לשינוי הרישום על שמה ב-6.7.16. ב-12 בדצמבר 2016 הוחלף המדחף.

ב-27 במאי 2017 נמכר המטוס לישראלי עמית שרון מהרצליה. המטוס צבר עד אז 9,924.29 שעות טיסה ומנועו צבר 3.45 שעות מאז השיפוץ. אישור רשות התעופה הפדרלית לביטול הרישום האמריקאי של המטוס הוצא ב-31 במאי 2017, וכן הודעה לרשות התעופה האזרחית בישראל. תעודת כושר אוירי ליצוא מס’ E-332241 הוצאה ב-7 בדצמבר 2016 .המטוס שומר ל-6 חודשים.

למטוס הוקצה בארץ סימן הרישום 4X-CWQ  והוא הובא ארצה ע”י שרון. הוטס במסגרת מועדון טייס משדה התעופה בחיפה.בהמשך נמכר להדרכת טיסה באקדמיה לתעופה אזרחית.

המטוס נמכר לבית הספר לטיסה  (WIFA (Washington International Flight Academy . שטר העברת הבעלות נחתם ב-13 בדצמבר 2022, הבקשה לרישום תחת סימן רישום N249WF  הוגשה למנהל התעופה הפדרלי ב-17 בפברואר 2023 ע”י חברת דיקסי אייר. לבקשה צורף אישור רת”א שהרישום הישראלי בוטל ב-12 בדצמבר 2022. בקשה דומה לרישום המטוס  הוגשה ע”י זיו לוי, מנכ”ל WIFA  ב-17.2.23. אישור זמני לרישום ניתן ב-21 בפברואר 2023 בתוף עד 23 במרץ.

המטוס פורק,נארז במכולה ונשלח לארה”ב בדרך הים.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x