סיווג מטוסי המיסטר לפי כוח המנוע

חוסר כוח במנועי הוורדון

מנועי מטוסי המיסטר של חיל האויר היו מסוג וורדון 253 שהיה גירסה צרפתית של מנוע הרולס רויס טיי (Tay) הבריטי. המנוע פיתח דחף יבש של 3,500 ק”ג.

מטוסי המיסטר נקלטו בחיל האויר החל מאפריל 1956,וכבר לאחר חמש שנות הפעלה,הגיעו במטה חיל האויר שמנועי רוב מטוסי המיסטר בחיל אינם מסוגלים לפתח כוח מלא, ובין הטייסות הסתובבה אז המהתלה ש”המיסטר מצליח להמריא רק בגלל עקמומיות כדור הארץ....”

לפיכך הוציא ענף אויר/2 בספטמבר 1961 מסמך המציג תוכנית ל”סיווג מטוסי המיסטר בהתאם לכוח המנוע”.

מתוך המסמך (מקור: ארכיון צה”ל):

1.סיווג המטוסים יעשה ע”י מדידת המהירות אליה מגיע מטוס נקי, עם מיכל גוף מלא, בנקודה מסויימת על המסלול.

2.כנקודה מתאימה נבחרה נקודה במרחק 800 מטר מקו ההמראה.

3.בנקודה זו יש להעמיד 2 דגלים אדומים 100×50  ס”מ בגובה 2 מ’ מעל לקרקע משני צידי המסלול.

4. בקו ההמראה המטוס יפתח כוח מנוע מלא והטייס ידווח למגדל הפיקוח על מספר סיבובי המנוע וטמפרטורה T4.(הערת המערכת: טמפרטורת גזי הפליטה ביציאה

מהטורבינה).

5.המטוס יתחיל לנוע על המסלול רק אחרי שהטייס ווידא כוח מלא.

6.בהגיע המטוס אל הדגל האדום ידווח על מהירותו למגדל הפיקוח.

7.הטייס לא יתן לחרטום להתרומם לפני שהוא עובר את הדגל האדום.

8.מגדל הפיקוח ירשום עבור כל מטוס ומטוס את הנתונים המפורטים בנספח למסמך.

9.הרישום יעשה לפחות 5 פעמים לגבי כל מטוס ומטוס-טפסי הרישום יועברו במרוכז למצ”ד /4

10. מפקדי הטייסות ומפקדי טייסות תעופה מתבקשים לתת את כל עזרתם להצלחתה של המשימה הנ”ל.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דוד
דוד
1 year ago

ומה יצא מהמדידות? איזו תועלת מבצעית? האם החליפו מנועים חלשים בחזקים יחסית?

2
0
Would love your thoughts, please comment.x