תאונת אז”מ 4X-HRQ

התרסק בניסיון לנחיתת חירום

פרטי המטוס:

דגם: TL 2000  סטינג S-4 ספורט

טיפוס: מטוס זעיר משקל

יצרן: טי אל אולטראלייט   אייקרפט, צ’כיה

מספר יצרן: o10-ST-353

שנת יצור: 2010

תמונה: דור שטרקר

תיאור האירוע (מקור: דו”ח החוקר הראשי)

בתאריך 4.3.2023, טייס עם נוסעת המריאו ממנחת שדה תימן בטיסה פרטית לאזור ים המלח וחזרה דרך בועות האז”מ.(נתיבי טיסה המותרים למטוסים זעירי משקל)

במהלך הטיסה היה הטייס בקשר רדיו סדיר עם הבקרה האווירית בעת המעבר בין הבועות שלאורך נתיב טיסתו, ולא דיווח על כל בעיה חריגה.

סמוך לשעה 09:43, בעת שהמטוס התקרב לצומת שוקת בדרכו חזרה לשדה תימן, התבקש הטייס ע”י הבקרה האווירית  (“חגב דרום”) לעבור לקשר עם “חגב צפון” – אך בקשה זו לא נענתה.

זמן קצר לאחר מכן,  נצפה המטוס חוצה את צומת שוקת מכיוון צפון מזרח בגובה נמוך מאד, מבצע פניה שמאלית ומתרסק בסמוך לצומת על כביש 60 ליד מחלף מיתר בנתיב לכיוון דרום. לאחר שניות ספורות המטוס התלקח ועלה באש.

מקור: באר שבע נט

הטייס רוני שושן ואשתו לילך ז”ל נספו בתאונה. למטוס היו 864.8 שעות טיסה.

ממסקנות דוח החקירה עולה שהטייס, עקב כמה אירועים שהוגדרו בדו”ח “בסבירות לא ידועה” ניסה לבצע נחיתת חירום באיזור מחלף מיתר תוך הנמכה מבוקרת, הקטנת המהירות לקראת נחיתה, חמיקה ממכשולים   ותיקון הכיוון תוך פנייה שמאלית הדוקה, פנייה שבה הזדקרה הכנף הימנית, המטוס פגע בכביש והתרסק.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נסים מימון
נסים מימון
6 months ago

שלום
לא נאמר מה הסיבה לרצון הטייס לבצע נחיתת אונס ?

1
0
Would love your thoughts, please comment.x