פרטי המטוס:
דגם: 747-258F/SCD ג’מבו ג’ט
טיפוס: מטוס מטען
יצרן: בואינג קומרשל איירפליין קומפני, מפעל אוורט, וושינגטון, ארה”ב
מספר יצרן: 21737
מספר קו יצור: 362
שנת יצור: 1979

תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת אל על ב-9 בינואר 1979. נגלל במפעל אוורט של בואינג ב-2 בפברואר, ביצע את טיסת הבכורה ב-7 במרץ וסופק לאל על ב 19 במרץ 1979.באותו יום גם נרשם במנהל התעופה האזרחית בארץ תחת סימן הרישום 4X-AXG. תעודת כושר טיסה הוצאה למטוס ב-15 במרץ 1979 ע”י מנהל התעופה הפדרלי (FAA).
הוטס ארצה ונכנס לשירות בקוי המטענים של החברה.
ב-4 באוקטובר 1992 בשעה 18:35, לאחר המראה מנמל התעופה הבינלאומי סחיפול באמסטרדם, שבוצעה לאחר חניית ביניים והחלפת צוות בדרכו מניו יורק לנתב”ג בטיסה LY1862, התרסק המטוס לתוך גוש בניינים בשכונת בילמרמיר שבאמסטרדם לאחר ששניים ממנועיו התנתקו מכנף ימין. צוותו נספה.
על התאונה אפשר לקרוא במאמר “תאונת ג’מבו 4X-AXG באמסטרדם” באתר.
עד התאונה צבר המטוס 45,746 שעות טיסה ו-10,107 מחזורי התעייפות.
מאז אין יותר באל-על מטוסים עם רישום שמסתיים באות G.