ב-5 ביוני 1967 יצא מבנה ווטורים של טייסת 110 שהיה בעל אות קריאה בקשר “קישון” לתקיפת בסיס ח”א המצרי אינשאס. הזמן מעל המטרה (זמ”מ) היה 05:11:05. המטוסים היו חמושים ב-8 פצצות 70 ק”ג.
טייסי המבנה היו:
1. יצחק גולן עם הנווט אלכסדר ענבר מובילים במטוס 62
2.אבשלום (אבשה) פרידמן במטוס 05
3. יצחק ניר במטוס 12
4. שמעון זימון במטוס 26
על התקיפה סיפר יצחק ניר:
יצאנו לתקוף את ש/ת אל מיניה בגובה רב. כשהתקרבנו אל המטרה כ-50- מייל ב-40 אלף רגל הופנינו לתקיפת ש/ת אינשאס. הסיבה שמבנה מיראז’ים דיווח שהשדה (אל מיניה) ריק ואין מה לעשות בו.
בסיס אינשאס ממוקם באיזור שרקייה שבדלתא של הנילוס. בבסיס 2 מסלולים בכיוון 4/22 ו-9/27 ושכנו בו החטיבות האויריות מס’ 7 ומס’ 9 של חיל האויר המצרי עם מטוסי מיג 21 וכן טייסת מס’ 45 גם היא עם מטוסי מיג 21. |
גלנץ עם מלצר (ענבר) בצעו שינוי כיוון באויר, גלנץ שלח את זימון הביתה בגלל תקלות דלק והמשכנו בשלישיה בגובה נמוך, בדרך תקף גלנץ בצליפה מתקן לא ברור שנראה לנו כתחנת מכס או כיפה של כור אטומי מזרחית לבני סואף כ-60 מייל אך לא פגע. המשכנו בגובה נמוך. שינוי הכיוון והניווט היו מדוייקים להפליא והגענו בצורה נוחה מאד לש/ת אינשאס. בדרך תאר גלנץ את האילתור שלו לצורת התקיפה והעביר אותו ברדיו.
נכנסנו להפצצה ראשונה על השדה למסלול 04 כשאנו מזהים כ-3 סוללות נ”מ היורות עלינו. אני קיבלתי פגיעת נ”מ בחרטום אך המשכתי בתקיפה. הפגיעות במסלול היו טובות בהפצצה שניה (בדיוק בשליש המעברי). בכניסה שמענו ברדיו כי מבנה של 105 נכנס אלינו ב”הד און” להפצצה, אך ע”י תיאום ברדיו תוך כדי משיכה להפצצה, סוכם כי המבנה של הסמב”דים ימתין ואנו ניכנס להפצצה בלבד ונסתלק. נכנסנו להפצצה שניה כשגלנץ מכוון על המקביל ומחטיא, אני הלכתי שוב על המסלול הראשי שנפגע שוב (ראיתי ביעף מכונית המטיילת בין המכתשים וכיוונתי אליה). ביציאה מההפצצה גלנץ ופרידמן צלפו על נ”מ.

יצאנו משם עם הרבה תחמושת פנימית. המשכנו לאורך הכביש איסמעיליה- קהיר לחפש ולדפוק סוללת SA-2 באל מנייף. גלנץ ניסה לאתר את הסוללה (פרי ניסיון של גיחות קודמות לפני המלחמה), עברנו על מספר מתקנים צבאיים ולבסוף גילינו את הסוללה בעיקר בגלל האנטנה שבלטה ממרכזה-אם כי לא ראינו בה טילים. לי היה נוח להכנס, נכנסתי על האנטנה אך מכיוון שיריתי בצליפה שטוחה בגלל הנ”מ פגעתי אוברשוט. ביצענו שוב צליפה בשורה עורפית, כאשר גלנץ ופרידמן פוגעים באנטנה ואני מחטיא שוב ופוגע בתוך המחנה. במעבר מעל הסוללה ראיתי אנשים רצים בתוכה ומספר טילים שוכבים בתוך הסוללה. הטילים נראו אפורים ויפים…
הצבנו כיוון הביתה כשאנו משתדלים לא לעבור בתחום העשן של אבו סואר והנ”מ של איסמעיליה, חצינו את התעלה בגובה נמוך ליד מצבת הזיכרון (עמוד כפול) כשגלנץ המשיך לחפש סוללת ס.א-2. נוספות באיזור סבחת אל ברדוויל. לא גילינו את הסוללה ומכיוון שאצלי התחילו בעיות במנוע שמאל, התחלנו לטפס. בשלב מסוים גלנץ הודיע כתוצאה מטעות אופטית לשבור בגלל סוללת SA-2 מעל סבחת אל ברדוויל ,שהסתבר מיד כי היו אלה סירות מפרש. בסיני נראו מקומות עשנים רבים בעיקר בסביבות אל עריש.
באופן כללי היתה הרגשה של טיסה מוצלחת מאד, עם הרבה שינויים, מטרות מזדמנות וצליפה ככל העולה על רוחנו. התרשמנו מהנוף, ובעיקר מן התעלה, והשיחות ברדיו היו חופשיות ביותר ע”מ לפרוק את המתח…המשכנו בטיפוס הביתה ונחתנו כרגיל.
תוצאות: שדה התעופה אינשאס נראה פגוע ביותר, כאשר רואים את החול מתחת לשכבת האספלט שנפגעה, וכן כתמים רבים שהיו שייכים פעם למטוסי מיג 21 . אנטנת סוללת SA-2 באל מנייף הוצאה מכלל שימוש. מס’ 4 (זימון) שחזר הביתה לבד, תקף בדרך שיירה באיזור וואדי-מנדרה (הפצצה וצליפה) נראה שפגע בשיירה.