פרטי המטוס:
דגם: 737-86NBCF(WL)
טיפוס: מטוס מטען
יצרן: בואינג,מפעל רנטון, ארה”ב
מספר יצרן: 33004
מספר בקו יצור: 1144
טיסה ראשונה: 13 במאי 2002
כינוי: “עוטף ישראל”

תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י החברה להחכרת מטוסים GECAS כדגם 737-86N וסופק ישירות לחברת התעופה האיטלקית NEOS שחכרה אותו מ-GECAS ממאי 2002. בתקופת הפעלתו בחברה נשא את סימן הרישום האזרחי האיטלקי I-NEOT ואת הכינוי “Sita Di Torino “.

בתאריך 1 ביוני 2019, בטיסה NO-830 מורונה שבאיטליה לבריסטול שבבריטניה, ועליו 167 נוסעים ו-6 אנשי צוות, היה המטוס מעורב באירוע בטיחותי כשאיבד גובה באופן חריג בגישה לנחיתה.
יצא משימוש NEOS ב-9 באוקטובר 2022,ואז הוטס בין ה-14 ל-16 באוקטובר משדה התעופה מלפנסה שבמילאנו לשדה התעופה אלמאטי שבקזחסטן ומשם לשדה גואנזו-באיון בסין, להסבה למטען בחברת GAMECO. ההסבה הסתיימה ב-10 ביוני 2023.
במאי 2023 נמכר לחברת החכרת המטוסים הבריטית ג’נסיס איירקרפט סרוויסס ונרשם בהונגריה ב-23 במאי 2023 תחת סימן הרישום LZ-GNL .ב-11ביוני 2023 הוטס משדה התעופה ע”ש טרנס ב. לטסום בטורטולה שבאיי הבתולה הבריטיים לנתב”ג, ואוחסן שם עד ה-11 באוגוסט 2023.

ביולי 2023 נחכר ע”י חברת סן מרינו אקזקיוטיב אויאיישן ס.ר.ל.(SEMA), קיבל את סימן הרישום T7-ELAL ונכנס לשירות ב-11 באוגוסט 2023.
נחכר ע”י אל על, קיבל בארץ את סימן הרישום 4X-EKZ ונכנס לשירות בקוי המטענים של החברה ב-31 באוקטובר 202
הערה לשווית: המטוס לא “הוחכר” ע”י אל-על, אלא “נחכר”.
תודה
תוקן.