פרטי המטוס:
דגם: D.H.82C טייגר מות’
טיפוס: מטוס הדרכה דו מושבי
יצרן: דה הוילנד קנדה
מספר יצרן: 1653 DHC
שנת יצור: 1942

תולדות המטוס:
יוצר עם חופת פרספקס כדי להגן על המדריך והחניך מפני הקור הקנדי.התקבל בפיקוד ההדרכה מס’ 1 של חיל האויר המלכותי הקנדי ב-14 במאי 1942, קיבל את מספר הזנב 8851 ונשלח לאחסנה כמטוס רזרבי. ב-18 ביוני 1942 נופק לפיקוד ההדרכה מס’ 9 לשימוש בביה”ס לטיסה ראשונית בסנט קת’רינס שבמחוז אונטריו.
ב-13 בספטמבר 1943 הוכנס לשיפוץ בחברת האחים ליוונס שם שהה עד 12 בינואר 1944 ואז הועבר לאחסנה, והיה מועמד ליציאה משירות מ-3 ביולי 1944.
ב-15 בינואר 1945 הועבר רישומית לפיקוד האוירי מס’ 1 ,ועדיין היה מועמד ליציאה משירות. אוחסן ביחידת האחזקה מס’ 6 שבבסיס ח”א הקנדי טרנטון, ובספריו רשומות 1188 שעות טיסה מאז שיוצר ושעתיים מאז השיפוץ, כפי הנראה טיסות ריענון. יצא משירות ב-27 ביולי 1945.
הועבר ממנהלת מכירת נכסי המלחמה לאגודת מועדון הטיס המלכותי הקנדי, ונרשם על שם מועדון הטיס של אוטווה תחת סימן הרישום האזרחי CF-CTB ב-15 בספטמבר 1945.ב-14 באוגוסט 1946 נמכר לא. קופרמן ממונטריאול אך לא נרשם על שמו. משם נמכר לאגודה הקנדית לעזרה לפלשתינה ב-17 באוגוסט 1946 (תעודת רישום מס’ 5566 ותעודת כושר טיסה מס’ 1980) יחד עם מטוס נוסף. המטוסים נרכשו מתרומות שגייסה האגודה ואירגון “חובבות תעופה” (נח”ת) הארץ ישראלי.הרישום הקנדי בוטל ב-9 בספטמבר 1947.
בארץ ישראל
פורק והועבר לארץ ישראל באוניה. נרשם במנהל התעופה המנדטורי תחת סימן הרישום VQ-PAU, ע”ש הקלוב הארץ ישראלי לתעופה” באוגוסט 1947. הועבר למוסך חברת התעופה הארץ ישראלית “אוירון” ברמלה בניהולו של צבי מנט ושם הורכב ונחנך ב-30 באוקטובר 1947, הועמד לשימוש מחלקת הטייס של הפלמ”ח ושימש לאימון טיסה ולטיסות צילום אל מעבר לגבולות המנדט .
כשהפסיקה חברת אוירון את פעולותיה משדה רמלה באוקטובר 1947, ובית הספר לטיסה שלה נסגר,הועבר המטוס זמנית לשדה התעופה בחיפה ושם הופעל לגיחות צילום בצפון במסווה של טיסות ניווט. לאחר שהשתלבה מח’ הטייס של הפלמ”ח ב”שירות האויר” של אירגון ההגנה, באותו חודש הועבר למנחת בקיבוץ יגור , הועבר לרשות שירות האויר ב-30 באוקטובר ושימש להדרכת אנשי מח’ הטייס של הפלמ”ח ע”י פנחס בן פורת וכן לטיסות ריענון של בוגרי מח’ הטייס.

במסגרת התארגנותו של שירות האויר והקמת טייסת א’, הועבר המטוס לשדה דב. הוא הוטס בטיסות הדרכה וכן בסיורים מעל לנגב החל מהמחצית השניה של דצמבר 1947.
בפברואר 1948 השתתף בגיחות סיור וצילום בגובה מוך לאורך הגבולות כדי לבדוק צירי פלישה אפשריים של צבאות ערב.
ב-15 בינואר 1948 החל המטוס להשתתף בטיסות לליווי שיירות אספקה ותחמושת לישובי גוש עציון הנצורים.
ב-12 במאי 1948 נפגע מאש נ”מ והתרסק ליד קיבוץ רמת רחל
