איירבוס T7-ASK

תולדותיו של מטוס תובלה

פרטי המטוס:

דגם:A300B4-622R(F)

טיפוס: מטוס מטען

יצרן: איירבוס אינדוסטרי,צרפת וגרמניה

מספר יצרן: 733

טיסה ראשונה: 1994

Photo: David Bracci

תולדות המטוס:

המטוס יוצר במפעל טולוז של תעשיות איירבוס כמטוס לנוסעים מדגם A300B4-622R  וביצע את טיסת הבכורה ב-25 במרץ 1994 כשהוא נושא את סימן הרישום הזמני F-WWAU.

נמסר למזמין, חברת התעופה הסינית צ'יינה נורת'רן איירליינס ב-12 ביולי 1994.בסין הוקצה לו סימן הרישום B-2315 .

לאחר כ-10 שנות טיסה הוסב למטען ונמכר לחברת התעופה צ'יינה סאות'רן באפריל 2004. ביולי 2011 נמכר לבנק וולס פארגו האמריקאי ושם הוקצה לו סימן הרישום N733MY.

בנובמבר 2011 הוחכר לחברת Silk Road Cargo Business מאוזבקיסטן.שם הוחלף סימן הרישום ל-VQ-BNW. יצא משירות ואוחסן בשדה התעופה אטה-טורק באיסטנבול בין 24 בדצמבר 2017 ועד 16 בפברואר 2018, בשדה התעופה טקירדאג שבמחוז קורלו בטורקיה בין 16 בפברואר 2018 ועד 25 באוגוסט 2018,שוב באיסטנבול בין 25 באוגוסט ועד 21 באוקטובר 2018,ושוב בטקירדאג בין 21 באוקטובר 2018 ועד 17 בפברואר 2019.

בשירות Silk Road.תמונה: Mehmetcan Ozdogan

נמכר לחברת החכרת המטוסים SR Air Leasing וזו החכירה אותו באוקטובר 2019 לחברת  סן מרינו אקזקיוטיב אויאיישן, ושם שונה סימן הרישום שלו ל-T7-ASK.

ב-1 באוקטובר 2024,בעת שהיה בטיסה במרחב האוירי של וינה,נדלקה מנורת אזהרה של הגנרטור במנוע מס' 2. כשנכנס המטוס למרחב האוירי של סלובניה, דיווח הצוות לבקרה האוירית בלובליאנה.לאחר כמה שניות כבו רוב התצוגות הגיגיטליות בתא הטייס בצד של הקצין הראשון.

הצוות עבר להטיס את המטוס ידנית וביקש רשות להנמכה. בהמשך המצב הפך לקריטי והקברניט דיווח "מיי דיי" (סימן בינלאומי למטוס במצוקה). הצוות המשיך והנחית את המטוס בשלום בשדה התעופה של לובליאנה.

Photo: Nicolas Janssen

חברה זו החכירה אותו בחכירת משנה לחברת אל על.

המטוס מבצע טיסות מטען מיעדים באירופה עבור אל על, בעיקר מפרנקפורט ומליאז'.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x