פרטי המטוס:
דגם: AT-16
יצרן:נ ורדואין, קנדה
מספר יצרן: 14-186
מס’ חא”א: 42-649
תולדות המטוס:
המטוס יוצר ברשיון ע”י חברת נורדואין הקנדית (שיצרה גם את מטוסי הנורסמן) תחת הסכם החכר-השאל. שימש בימי מלחמת העולם השניה כמטוס אימון מתקדם בחיל האויר המלכותי הקנדי תחת מס’ זנב FE452. נכנס לשירות שם בתאריך 12.9.42 והוטס בין היתר ב- (No. 34 Service Flying Training School (SFTS שבבסיס מדיסין האט במחוז אלברטה,.במסגרת “תכנית האימון לטייסים של חבר העמים” ,בה הוכשרו אלפי צוותות אויר ומכונאים בבתי ספר שהוקמו ברחבי חבר העמים הבריטי, הרחק משדות הקרב. יצא משירות ב-12.11.46 כשבספריו רשומות 1125:25 שעות טיסה.
המטוס הגיע לחיל האויר ושימש כמטוס אימון מתקדם בביה”ס לטיסה תחת מס’ זנב 1173, בתחילה בבסיס סירקין ולאחר מכן בתל נוף. יצא משירות והוצא למכירה ע”י משרד הביטחון. נרכש עם עוד שני הרוורדים ע”י חברת אויתור וקיבל את אות הקריאה האזרחי 4X-ARA במאי 62.
חברת אויתור הסבה את המטוסים לנשיאת עיתונים לצפון הארץ בשירות העיתון “ידיעות אחרונות”. המושב האחורי פורק והשמשות האחוריות בתא האחורי נצבעו.
המטוס יצא משירות באוקטובר 72.
הרוורד 4X-ARA
שתפו את המאמר
מנוי
Login
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות