פרטי המסוק:
דגם:אל טומקט Mk.6B
יצרן:בל, ארה”ב (הסבה ע”י קונטיננטל קופטרס)
מספר יצרן: CCI/78-6
שנת יצור:1978
תיאור האירוע:
טייס של חברת כימניר עלה לריחוף במסוק הריסוס ביום 11 באוקטובר 12 בשדה הרצליה,והתחיל להסיע בריחוף לכיוון מסלול ההמראה לקראת יציאתו לסבב ריסוס, השני באותו יום. לפתע החל המסוק לסבסב בחריפות לצד ימין. הטייס העביר את המצערת למצב סרק, לחץ על דוושת ההיגו השמאלית בניסיון לעצור את הסיבסוב, ותוך כדי כך הרים את הקולקטיב כדי לשכך את הנגיעה בקרקע.
המסוק נגע תוך סיבסוב איטי ימינה וכשנחת סיבסב עוד 30 מעלות ונעצר. הטייס כיבה את המנוע ודיווח למגדל.
החוקר הראשי שלח למקום את חוקריו ומתוך דו”ח החקירה מס’ 96-12 שפורסם בתאריך 29.11.12 עולה כי הגורם לתאונה היה שחיקה טוטלית של גלגל השיניים הנמצא בקצהו של ציר ההנעה היוצא מהממסר הראשי והמניע את רוטור הזנב, ושחיקה של השיניים הנגדיות בחלק הפנימי של המצמד.כתוצאה מכך לא הועברו סיבובים לרוטור הזנב המשמש לשיכוך מומנט הפיתול שיוצר הרוטור הראשי, רוטור הזנב לא תפקד והמסוק החל לסבסב.