פרטי המטוס
דגם: נשר B
יצרן: התעשיה האוירית,ישראל
מספר יצרן:B-08
תיאור האירוע
ב-13 ליולי 1979 המריא מטוס נשר של טייסת 253 מבסיס איתם שהיה בצפון סיני לאימון משותף עם מטוסי עיט של טייסת 116 שפרסה לבסיס.
עם סיום האימון, כאשר חזר המטוס לנחיתה, העביר הטייס את ידית הגלגלים למצב “מטה”. מחבר חשמלי מס’ 80Y הנמצא בבית כן הנסע הימני של המטוס לא העביר מתח לבוחר החשמלי האחראי להעברת הנוזל ההידראולי להורדת כני הנסע והם נשארו מקופלים.
בשל הסכנה הכרוכה בנחיתת גחון, במטוסים בעלי כנף דלתא, קיבל הטייס הוראת נטישה והוא והטייס בתא האחורי הפעילו את כיסאות המפלט ונטשו את המטוס בשלום. המטוס התרסק
שלום, אני כתבתי את המאמר הזה. משום מה אמיר נטל את הקרדיט. או שקיים מאמר נוסף באותו נושא.
אני סידרתי לטייס הסקיהוק טיסת כיף על נשר 688 ולצערי הוא חזר על מצנח.
נותר לשמוח שכסאות המפלט שאני הרכבתי במטוס הזה פעלו בצורה תקינה והמילו חיי שני טייסים.
יום קודם לכן המטוס חזר מהמוסך ולכן היה עלי להתקין בו את כסאות המפלט.
אלי אנציקובסקי 053-7262536 וכן המספר הנוסף 054-9250070
אלי.
תודה על ההערה.
אמיר לא נטל את הקרדיט, אני הכנסתי בטעות את שמו כמחבר המאמר. יתוקן.
אתה מוזמן להכניס בתיבת החיפושאת שמך ולמצוא את כל המאמרים שכתבת לאתר ושפורסמו עד עכשיו.