תאונת שחק 46

פרטי המטוס:

דגם:מיראז’ IIICJ

יצרן:דאסו צרפת

דצמבר 64-טייס צעיר  יורד מטיסה ראשונה (על שחק 46) וזוכה ל”שטיפה” המסורתית (באדיבות רענן וייס)


פרטי האירוע:

מבנה של מטוסי שחק של טייסת 117 המריא לאימון במטווח בתאריך 20 בספטמבר 67. סגן יזהר אשל היה מספר 2 במבנה בשחק 46. לאחר ההמראה, בעת שהצטרף למבנה בדרך למטווח,נראה מטוסו מרים את האף בחריפות ונעלם בשמים. אשל נשאל למצבו  ע”י מס’ 4 שהיה רמי הרפז והוא ענה תשובה לא ברורה ובה המילה “האוטוקומנד” (מערכת בקרת ההיגוי של המטוס).

לאחר מכן נראה המטוס חודר מבעד לשכבת עננים דקה, כשהוא בסיחרור עד שהתרסק בכרמל. הטייס נספה.

לועדת החקירה שמונתה  בעקבות התאונה לא ניתן היה, לאחר התחקירים, אלא להניח שהתאונה נגרמה בעקבות תקלה במערכת האוטוקומנד שגרמה לאובדן השליטה במטוס במישור העילרוד (נסיקה וצלילה)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x