פרטי המסוק
דגם: S-65C3
יצרן: סיקורסקי,ארה”ב
מספר יצרן: 65-347
תולדות המסוק
המסוק נקלט בחיל האויר ב-19 לאוגוסט 1971, בטייסת 118 בבסיס תל נוף, כחלק מסדרת מסוקי היסעור השנייה שנקלטה בחיל. בתחילה היה מספרו 953. לאחר מלחמת יום הכיפורים הוא סומן כ-253, כמו שאר מסוקי סדרה ב’. במהלך השנים עבר המסוק לטייסת האחות 114 באותו הבסיס, ועבר שדרוג לרמת “יסעור 2000”, ולאחריו שונה מספרו ל-053.
פרטי האירוע:
בליל שבת האחרון של מלחמת לבנון השנייה, בין ה-11 ל-12 באוגוסט 2006, הטיסו טייסות היסעור כוחות חי”ר לעומק דרום לבנון במבצע רחב הקף שנקרא “שינוי כיוון 11″. בשעה 21:45, לאחר הנחתת הכוחות המריא יסעור 053, ושלושים שניות לאחר ההמראה פגע בו טיל נ”מ סיני מדגם HQ1 של החיזבאללה ששודרג ע” האיראנים והפיל אותו. צוות המסוק נהרג בהתרסקות: הקברניט רס”ן ניסן שלו, טייס המשנה סרן דניאל גומז, והמכונאים המוטסים רס”ן סמי בן נעים, רס”מ רון משיח ורס”ר קרן טנדלר.
ב-13 באוגוסט הונחת במקום כוח משולב של פלס”ר נח”ל, יח’ 669 ואנשי יחידה נוספת. הכוחות ניסו לאתר את גופתה של קרן טנדלר. הגופה אותרה לאחר יממה, והכוח פוצץ רכיבים מיוחדים שהיו על המסוק ,ופירק ולקח את יחידת ההצפנה שלו.
לא היה ניתן להכניס מסוק ללבנון בבוקר שלמחרת כדי לפנות את הכוח והגופה ולכן הכוח עשה זאת במסע רגלי לאורך 10 ק”מ במסע שארך כ-10 שעות.