פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן: דגלס,ארה”ב
פרטי האירוע:
ביום ה-11 באוקטובר 1973, המריא זוג עייטים מטייסת 116 לתקוף תותחים סוריים ממזרח לקוניטרה בשיטת “חתף”. באיזור קונייטרה ומגובה של 300 רגל משכו המטוסים לגובה 8000 רגל, ואז נפגע המוביל מטיל SA-6 ששוגר מלפנים והתפוצץ לידו. הוא דיווח ופנה וראה את מס’ 2, נח הרץ, פונה עימו ואז התפוצץ טיל ליד עייט 241 שהטיס הרץ. הרץ נפגע בראשו וברגלו, צלל לקרקע ללא שליטה, נטש ונפל בשבי הסורי. המוביל נפגע מפיצוץ טיל נוסף,לקח כיוון , ונחת עם מטוסו הפגוע ברמת דוד.
סיפר הרץ בראיון לרינה סעדה:
“עד ליום החמישי למלחמה אני טסתי כמו כולם.טסים למצרים, סוריה, תותחי הנ”מ יורים והטילים עפיפ, חברים נהרגים ונופלים בשבי. באחת מהגיחות חזרתי ממצרים לאחר שנפגעתי מפגז נ”מ, אבל מתקנים את המטוס וממשיכים הלאה.
אני ועוד חבר, זוג מטוסי קרב, קיבלנו משימה לתקוף בתוך שטח האוייב. המראתי עמוס ב-2 טון פצצות בכנפיים וטסתי בגובה של בערך 3,000 מטר עד לאיזור הצפון כדי לחסוך בדלק. כמות הדלק מוגבלת לשעה וחצי טיסה.
הגעתי לטבריה. אני זוכר מתח עצום…המתח הולך וגובר. קיבלנו אישור להיכנס