פרטי המטוס:
דגם:172N סקייהוק
יצרן:ססנה, ארה”ב
מספר יצרן:172-70667
שנת יצור:1978
תיאור האירוע:
חניך טיס בביה”ס לטיסה של חברת א.י.מ. שהיה בטיסת הסולו השניה שלו בתאריך 5 באוקטובר 2006 ולאחר כשעה וחצי של הקפות הדרכה, המריא לטיסת סולו, ביצע הקפה שנראתה לו לא תקינה והחליט לבצע הקפה נוספת שלאחריה ניסה לנחות עם מנוע בסל”ד סרק, מדפים בזוית 30 מעלות ובמהירות 70 קשר. לקראת המסלול ביצע “שבירת יתר” תוך התרוממות יחסית גבוהה, שהתפתחה לתופעה הנקראת Balloon (הצפת יתר) . הוא ניסה לתקן ע”י הורדת החרטום והעלאתו מחדש אך המטוס היה במהירות נמוכה, שקע למסלול פגע בו וניתר במהירות 35 קשר שהיא מהירות ההזדקרות.
החניך ניסה “ללכת סביב” על אף קריאתו של המדריך שהיה במגדל הפיקוח לסגור מנוע ולהכניס רגל ימין כדי לעצור את הסבסוב שהתפתח.
החניך פתח מנוע לכח מלא, איזן את המאזנות, הרים את החרטום לנסיקה אך שכח להרים מדפים. המטוס טס במהירות נמוכה עם “אף” גבוה, שקע, סיבסב וגילגל שמאלה, ונחת על גלגל שמאל וכשכנפו השמאלית פוגעת בכורכר. המטוס ביצע פנייה על הגלגל והכנף , ירד מהמסלול לכיוון דרום, חצה את מסלול ההסעה, פגע בעמודי גדר פנימית , הסתובב 90 מעלות נוספות שמאלה, חצה את הכביש הפנימי של השדה ושבר את כן הנסע הקדמי. אז המדחף פגע בקרקע וברכב והמטוס נעצר כשנתקע בגדר החיצונית הדרומית של שדה הרצליה ובמבנה שירות .
הטייס חולץ ללא פגע. המטוס ניזוק קשות אך שוקם.