פרטי המטוס:
דגם: 35 בוננזה
יצרן:ביצ’קרפט, ארה”ב
מספר יצרן:D-1098
שנת יצור:1947
תולדות המטוס:
המטוס נמכר כ חדש לחברת W S Shackleton Ltd. מלונדון.רישיון יצוא מספר E-13032 הוצא ב-1 באוקטובר 47. המטוס נרשם ברשות התעופה האזרחית המלכותית בבריטניה תחת סימן הרישום G-AJVG בתאריך 18 בנובמבר 47, מס’ תעודת הרישום 11620. למטוס הוצאה גם תעודת כושר אוירי מס’ 332 בתאריך 21 בינואר 48 עם תוקף עד ה-20 בינואר 49.
ב-20 בינואר 48 נמכר לחברת ון ליר יציקות רכב מהעיר וולווין גארדן סיטי. המטוס נרשם על שמה יום למחרת. היות ובנו של ברנרד ון ליר, וים, היה טייס מח”ל בחיל האויר במלחמת השחרור, משפחת ון ליר תרמה את המטוס לחיל האויר בספטמבר 49 וסימן הרישום הבריטי בוטל בתאריך 27 בספטמבר 50. וים ון ליר יחד עם אישתו ליה תרמו רבות להתפתחות הקולנוע הישראלי ויסדו את מכון ון ליר בירושלים.
המטוס הוטס לארץ ונכנס לשירות בטייסת א’ בשדה דב תחת מס’ הזנב ב-42. עד תום מלחמת העצמאות שימש לטיסות סיור, קישור ואף הפצצה בעזרת נושאי פצצות מאולתרים שהורכבו בשורשי כנפיו. לאחר שינוי שיטת המספור של מטוסי חיל האויר סומן המטוס כ-0602 והופעל ע”י טייסת 100. נמכר לבדק ב-12,000 דולר יחי עם 2 בוננזות אחרות. אישור העברה לבדק ניתן בתאריך 30 בדצמבר 1953.
ב-12 בדצמבר 56 נמכר לחברת פן-ישראל נפט מתל אביב ונרשם על שמה באגף התעופה האזרחית של משרד התחבורה תחת סימן הרישום 4X-AER. הופעל משדה דב בתל אביב. ב-30 בספטמבר 58 נמכר לחברה הצרפתית Societe Aviatour ממנדליו ונרשם במשרד התחבורה הצרפתי תחת סימן הרישום F-BCAQ. תעודת כושר טיסה צרפתית מס’ 18945 הוצאה ב-30 בספטמבר 58.
ב-5 ביוני 61 נמכר לחברת Societe Aux Champs Elyses מהעיר ליון, ולאחר מכן נרשם ע”ש אותה חברה כשעברה לעיר קאן. ב-16 במאי 62 נרשם ע”ש רוברט לאווג’י מהעיר קאן. בסיסו של המטוס היה בש”ת קאן-מנדליו. ב-11 באוקטובר 66 נרשם ע”ש וריס לרוי מפריס וב-1 ביוני 70 ע”ש רנה מורי מהעיר שאטילון.
ב-29 ביולי 70 עברה הבעלות לז’אן פייר מלן מהעיר פלאנסי ל’אבייה, בסיסו של המטוס היה בש”ת של רומילי סור סיין.
ב-12 באוגוסט 72 ירד מהמסלול בנחיתה בש”ת Les Sables d’Olonne-Talmont ניזוק והושבת.