פרטי המטוס:
דגם:DHC-7-102
יצרן:דה הוילנד קנדה, מפעל דאונסוויו, אונטריו, קנדה
מספר יצרן:50
טיסה ראשונה:1981
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת התעופה האוסטרית טירוליאן איירוויז מאינסברוק, סופק לה ב-19 במאי 81 ונרשם באוסטריה תחת סימן הרישום OE-HLT .כונה בחברה ” “Stadt Wien” הוטס לאינסברוק עם נחיתות בינים בשדות התעופה קפלוויק באיסלנד ולוטון בלונדון. סימן הרישום הוחלף באפריל 86 ל- OE-LLT.
![]() | ![]() |
דאש OE-HLT 7 של טירוליאן בש”ת של אינסברוק (Photo:Eric Johannesson collection) | בצביעה וסימן רישום שונים (Photo: Frank C.Duarte jr) |
ב-24 בינואר 89 נמכר לחברת האמריקאית Aviation Enterprises מהעיר אלכסנדריה שבמדינת וירג’יניה שפעלה תחת השם Avinves Leasing וקיבל בארה”ב את סימן הרישום N8120W . ב-5 במאי 89 הועברה הבעלות לחברה נוספת 1987 Inc בשם Concord Asset Management וזו החכירה אותו לחברת התעופה הבריטית בריימון איירוויז משדה התעופה העירוני של פלימות.
המטוס נרשם במנהל התעופה המלכותי הבריטי ב-5 במאי 89 תחת סימן הרישום G-BRYE וכונה בחברה “City of Aberdeen” .ב-1 בנובמבר 92 שונה שמה של החברה ל- “בריימון יורופיאן איירווייז”, וב-30 ביולי 93 שונה כינוי המטוס ל- “Channel Islands/Iles Anglo Normandes” .לבסוף החברה נבלעה ע”י חברת התעופה בריטיש איירוויז ושמה שונה ל-BA City Express והמטוס הוחזר ל- Aviation Enterprises במאי 94.
נמכר לחברת ארקיע ב-24 במאי 94 והרישום הבריטי נמחק למחרת. הגיע ארצה כשהוא נושא את סימן הרישום שהוקצה לו 4X-AHJ ונכנס לשירות בקוי החברה הפנים ארציים ואף ליעדים קרובים בים התיכון.

יצא משירות בשדה דב בפברואר 10 ולבסוף פורק שם במאי 10 ע”י חברת אויאיישן פאואר וחלקיו נשלחו באניה לארה”ב לחברת UTP מפראטוויל שבאלבמה. |