דאש 7 4X-AHL

פרטי המטוס:

דגם:DHC-7-102

יצרן:דה הוילנד קנדה, מפעל דאונסויו, אונטריו, קנדה

מספר יצרן:49

טיסה ראשונה:

תולדות המטוס:

המטוס נגלל במפעל דאונסויו באפריל 81 כשהוא כבר נושא את סימן הרישום האמריקאי N706ZW וסופק למזמין, חברת התעופה אייר ויסקונסין, מאפלטון שבמדינת ויסקונסין בארה”ב ב-14 במאי 81 ונכנס לשירות בקוי החברה בארה”ב.

בשירות אייר וויסקונסין (Photo:Russell Brown)

ב-28 בפברואר 86 נמכר לחברת התעופה הנורווגית ווידרו פליוסלסקאפ מאוסלו, ושם הוקצה לו סימן הרישום הנורווגי LN-WFP. ב-3 באוגוסט 94 נמכר לחברת התעופה אינטר אייר מיוהנסבורג שבדרום אפריקה שהיתה שייכת לחברת Eden Aeronautical  מהעיר דרבן  וסימן הרישום שונה ל-ZS-ITT.

LN-WFB בשירות ווידרו  (photo  Ole Johan Beck)בשירות  אינטר אייר (Photo:Gabriel De Roux)

ב-13 בדצמבר 94 הבעלות הועברה ישירות לחברת אינטר אייר . המטוס יצא משירות והוחנה בש”ת של יוהנסבורג באותו חודש. בנובמבר 95 נמכר לחברה האמריקאית AGES Group מבוקה ראטון שבפלורידה, אך נשאר ביוהנסבורג עד שנמכר שוב ,ב-16 במאי 96  והפעם לחברת International Turbine Service מגרייפוויין שבטקסס,העוסקת בסחר במנועים. המטוס הוכשר לטיסה,הגיע לארה”ב ושם הוקצה לו סימן הרישום N340JK.

לאחר זמן לא רב, ב-7 ביוני 96 נמכר לחברת ארקיע. הוקצה לו סימן הרישום הישראלי 4X-AHL והמטוס הוטס לשדה דב ונכנס לשירות בקוים הפנים ארציים של החברה וליעדים קרובים בחו”ל.

בשירות ארקיע, חונה בשדה דב (דה מרקר)
ב-7 באוגוסט 99 הועבר לחברת התעופה הניגרית סקייליין ניגריה מלאגוס ושם קיבל את סימן הרישום הניגרי 5N-EMP. אולם לא הספיק לטוס הרבה בשירות החברה וב-7 בספטמבר 99, נחת נחיתת גחון בש”ת פורט הארדקורט,כשעל סיפונו 4 אנשי צוות ו-15 נוסעים, ניזוק קשות ויצא משירות, בהמשך שימש כמקור לחלקי חילוף עד שפורק לגרוטאות.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *