פרטי המטוס:
דגם:DHC-7-102
יצרן:דה הוילנד קנדה, מפעל דאונסויו, אונטריו, קנדה
מספר יצרן:49
טיסה ראשונה:
תולדות המטוס:
המטוס נגלל במפעל דאונסויו באפריל 81 כשהוא כבר נושא את סימן הרישום האמריקאי N706ZW וסופק למזמין, חברת התעופה אייר ויסקונסין, מאפלטון שבמדינת ויסקונסין בארה”ב ב-14 במאי 81 ונכנס לשירות בקוי החברה בארה”ב.

ב-28 בפברואר 86 נמכר לחברת התעופה הנורווגית ווידרו פליוסלסקאפ מאוסלו, ושם הוקצה לו סימן הרישום הנורווגי LN-WFP. ב-3 באוגוסט 94 נמכר לחברת התעופה אינטר אייר מיוהנסבורג שבדרום אפריקה שהיתה שייכת לחברת Eden Aeronautical מהעיר דרבן וסימן הרישום שונה ל-ZS-ITT.
![]() | ![]() |
LN-WFB בשירות ווידרו (photo Ole Johan Beck) | בשירות אינטר אייר (Photo:Gabriel De Roux) |
ב-13 בדצמבר 94 הבעלות הועברה ישירות לחברת אינטר אייר . המטוס יצא משירות והוחנה בש”ת של יוהנסבורג באותו חודש. בנובמבר 95 נמכר לחברה האמריקאית AGES Group מבוקה ראטון שבפלורידה, אך נשאר ביוהנסבורג עד שנמכר שוב ,ב-16 במאי 96 והפעם לחברת International Turbine Service מגרייפוויין שבטקסס,העוסקת בסחר במנועים. המטוס הוכשר לטיסה,הגיע לארה”ב ושם הוקצה לו סימן הרישום N340JK.
לאחר זמן לא רב, ב-7 ביוני 96 נמכר לחברת ארקיע. הוקצה לו סימן הרישום הישראלי 4X-AHL והמטוס הוטס לשדה דב ונכנס לשירות בקוים הפנים ארציים של החברה וליעדים קרובים בחו”ל.

ב-7 באוגוסט 99 הועבר לחברת התעופה הניגרית סקייליין ניגריה מלאגוס ושם קיבל את סימן הרישום הניגרי 5N-EMP. אולם לא הספיק לטוס הרבה בשירות החברה וב-7 בספטמבר 99, נחת נחיתת גחון בש”ת פורט הארדקורט,כשעל סיפונו 4 אנשי צוות ו-15 נוסעים, ניזוק קשות ויצא משירות, בהמשך שימש כמקור לחלקי חילוף עד שפורק לגרוטאות. |