פרטי המטוס:
דגם: C-47B-1-DK סקייטריין
יצרן:דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 14222/25667
מס’ חא”א: 43-48406
תולדות המטוס:
המטוס סופק לזרוע האוירית של צבא ארה”ב בתאריך 23.8.44 והוצב בח”א התשיעי באירופה בתאריך 6.9.44. הועבר בתאריך 27.5.46 לחיל האויר הצ’כי ומשם למכון המרכזי למחקר אוירונאוטי שם הוטס תחת אות קריאה OK-WZA.
נמכר ל-פ.פאפ מגרמניה, בעל חברת קומקס אימפורט/אקספורט ונרשם על שמו ב-23.2.60 תחת אות הקריאה D-CABE. המטוס נרכש ע”י חיל הים הצרפתי ונשלח לשיפוץ במכון הבדק בלוד (היום התעשיה האוירית) כחלק מקבוצה של מטוסי דקוטה צרפתיים שהגיעה לשם. לצורך טיסות הנסוי הוקצה לו אות הקריאה 4X-AOA ב-20 בינואר 60.
נכנס לשירות טייסת 56S ב-12.4.62 כשהוא נושא את מספר הזנב 48406, את הקוד “6” ואת אות הקריאה ברדיו “FYFGK” שהוחלף אחר כך ל-“FYFGE” בשנת 1973.
כשיצא משירות בשנת 1984 נרכש ע”י החברה האמריקאית באסלר טורבו קונברשנס, העוסקת בשיפוץ מטוסי דקוטה והסבתם למנועי טורבו פרופ. הוא הועבר לארה”ב, שופץ והוסב לדגם BT-67 טורבו 67 . נרשם ע”ש החברה תחת אות הקריאה N95BF ונמכר למשטרת קולומביה, ב-12.2.93 שם הופעל תחת אות קריאה PNC-211.

המטוס הושמד ב-18.2.09 כשהתפוצץ בו רימון שהיה בתא המטען בשדה התעופה אולאיה הררה בעיר מדלין בקולומביה. גוף המטוס נחצה לשניים ותקרת תא המטען הועפה. שמונה אנשים נפצעו.