פרטי המטוס:
דגם: DHC-6 טווין אוטר סדרה 300
יצרן: דה הוילנד קנדה
מספר יצרן: 533
טיסה ראשונה: 17.5.77
תולדות המטוס: יוצר להזמנת חברת הליסינג למטוסים Toronto Leaseholds Ltd. נגלל וביצע את טיסות הניסוי והרישוי כשהוא נושא את סימן הרישום C-GNTD שהוקצה לחברת דה הוילנד קנדה. נמסר לחברת התעופה הקנדית נורתרן ת’נדרבירד אייר מפרינס ג’ורג’ במחוז קולומביה הבריטית בתאריך 26 במאי 77 . ב-8 ביוני 82 נמכר לחברה האמריקאית Career Aviation Academy מהעיר הייוורד שבקליפורניה. סימן הרישום הוחלף ל-N222BS והמטוס הוטס ב-10 ביוני 82 דרך ונקובר לשדה בואינג בסיאטל שם נחת למחרת היום.
באותו חודש נמכר לחברת Air Group Inc ממיאמי,הושכר לחברת התעופה איירו אג’קוטיבוס קולומביה בנובמבר 82,ובתקופת השכירות נשא את אות הקריאה הקולומביאני HK-2821X. הוחזר בשנת 86, וב-1 באפריל 86 נמכר לחברת Sea Raven Corp ממיאמי.אולם נראה בשדה התעופה אופה לוקה מספר פעמים בשנים 87-88 כשהוא עדיין נושא את סימן הרישום הקולומביאני.
ב-29 בדצמבר 88 נמכר לחברת 660 Syndicate Inc מפיניקס שבאריזונה, ושוב נשא את אות הקריאה האמריקאי N222BS,הושכר באותה שנה לחברת התעופה הקולומביאנית Helicol-Helicopteros Nacionales de Colombia מבוגוטה, וקיבל שם את סימן הרישום HK-3398X.
ב-אפריל 89 נמכר לחברת ארקיע. לאחר שהוכן לטיסה בארה”ב, והוטס לארץ ממיאמי על ידי שמואל (שמיל) כהן ועל ידי אליעזר בן יהודה, לאחר שבנו בתוכו מערכת תדלוק בת 9 חביות כדי שיוכל לחצות את האוקיינוס האטלנטי, בנתיב ארה”ב-רייקיוויק (איסלנד), טוסוס לה נובל (צרפת) ,שדה דב.
המטוס נרשם בארץ ב-19 באפריל 89 תחת סימן הרישום 4X-AHZ . כונה בארקיע “מצדה” ושימש לטיסות פנים ולטיסות כיף בשמי הארץ. ב-18 במאי 97 נמכר לחברת Corporate Air מבילינגס שבמדינת מונטנה, וקיבל את סימן הרישום האמריקאי N533SW. בפברואר 2000 הוחכר לחברת Gulfstream International Airlines מפורט לאודרדייל שבפלורידה, בסיסו של המטוס היה בש”ת של סן חואן והוא הופעל בטיסות של קוד שיירינג עבור חברות התעופה קונטיננטל, TWA,יונייטד וקופה. הוחזר בינואר 2001. במרץ 2001 הוחכר לחברת התעופה Seaborne Virgin Islands Airlines מכריסטיאנסטד שבאיי הבתולה, ונמכר לה ב-26 ביולי 06. בעת הפעלתו בחברה הוחלפו גלגליו במצופים לצורך נחיתה בים.
ב-1 ביוני 11 נרשם בקנדה ע”ש חברת התעופה Ken Borek Air מקלגרי שבמחוז אלברטה, תחת סימן הרישום הקנדי C-FAKB. נראה בשדה התעופה של קלגרי ב-16 במאי 12 בצבעי חברת התעופה הטורקית Sea Bird,ושוב נראה שם ב-1 ביוני 12.אולם עיסקת המכירה לחברה לא יצאה לפועל, וב-6 באוקטובר 12 המריא מקלגרי טס בנתיב קלגרי-גרייט פולס-רפיד סיטי-ספרינגפילד-בירמינגהאם-אורלנדו-נסאו-פרובידנסיאלס-טורקס וקאיקוס- ונחת בסנט מאארטן יומיים אחר כך.
ב-18 באוקטובר 12 נרשם ע”ש חברת התעופה Winair תחת סימן הרישום PJ-WIJ והחל בטיסות בין האיים בים הקריבי.כונה בחברה “Chester Wathey”.הוחזר לקן בורק במאי 16,וסימן הרישום הקנדי הוחזר לו בתאריך 29 בנובמבר 16.