פרטי המטוס:
דגם: P-51D מוסטנג
יצרן: נורת’ אמריקן, ארה”ב
מספר יצרן:
מספר חא”א:
תיאור האירוע:
בסוף יולי 1956 המריא סגן יוסף קופל מרמת דוד לטיסת ניסוי במוסטנג 19 של טייסת 105,לאחר שהמטוס יצא מביקורת 3/4 במוסך בטייסת תחזוקה ברמת דוד.
כשהגיע לנחיתה הוריד את ידית הגלגלים אך האור האדום בלוח המכשירים דלק והצופר פעל. הוא ניסה להרים את הגלגלים אך הידית לא זזה. הוא הודיע למגדל שהוא הולך סביב ושיעבור מעל המגדל כדי שיבדקו מה מצב כני הנסע. המגדל הודיע לו שגלגל שמאל נמצא במצב מעלה ושהדלתות פתוחות.
הטייס עלה לגובה רב יותר וניסה להזיז את הידית בכל מיני צורות ללא הצלחה. הוא ניסה להפעיל את ידית ההורדה בחירום וגם זה לא עזר. כמו כן טלטל את המטוס והפעיל עליו עומסי ג’י וביצע בחלקות שונות וללא הצלחה.
הוא קיבל בקשר הוראה לשבור את הידית על מנת לשחרר את הנועל המכני ואז ראה בורג שנפל מצד שמאל ליד הדוושה. ומאחר לא הצליח גם בכך קיבל אישור לנחות על גלגל אחד.
הוא נחת בצידו הימני של מסלול 27, והמטוס סטה שמאלה עד שירד לעפר בצד שמאל של המסלול ושם נעצר.
מסקנות וועדת החקירה היו שהבורג שנפל ניתק את מערכת המנופים לשיחרור נועל מעלה של כן הנסע השמאלי, ולכן אי אפשר היה להורידו.