פרטי המסוק
דגם: S-65C-3
יצרן: סיקורסקי, ארה”ב
מס’ יצרן: 65-236
תולדות המסוק
המסוק הגיע לישראל ב-25 לאוקטובר 1969, והיה אחד משני המסוקים הראשונים שנקלטו בח”א(חלק מסדרה א’). המסוק נקלט וטס בגף יסעור של טייסת 114, לימים טייסת 118 בבסיס תל נוף, טייסת היסעורים הראשונה של חיל האוויר.

תיאור הארוע
ביום 8 ליולי 1971 חזר המסוק ממשימת “כתף” מבצעית באיזור תעלת סואץ כשעליו שלושה אנשי צוות אוויר ושבעה חיילי יחידת ל”א. בדרך חזרה יצא המסוק לים בגובה נמוך באזור אל-עריש והחל לפנות צפונה תוך כדי הנמכה.
בעת ההתיישרות מול קו החוף הבחין הצוות בגובה הנמוך ובשיעור הנמכה והטיה גדולים ותפעל את המסוק על מנת להיחלץ, אך המסוק פגע במים מול האחזות נח”ל דקלה בשעה 16:45 וכל יושביו נהרגו. הישוב “נתיב העשרה” נקרא על שם עשרת ההרוגים: צוות מפעילי וטכנאי ה”כתף” שרגא שגיא, אביב קינן, גדי נברה, רפאל מוצפי, גיורא ישינסקי, מאיר זלצהדלר ויצחק גינגולד וצוות המסוק הקברניט סגן יחיאל עמית, טייס המשנה סגן דוד דב תמיר, והמכונאי המוטס סמל ישראל נודל.
ועדת החקירה שמונתה לאחר התאונה בראשותו של מפקד טייסת 114 לשעבר סא”ל חיים נווה, העלתה שהתאונה נבעה מתקלה שאירעה בערוץ הגובה של מפעיל סרוו טייס אוטומטי במערכת ההיגוי של המסוק.בעקבות ממצאים אלו הושבת כל צי מסוקי היסעור והוחלפו בהם מפעילי הסרוו הלקויים.