תאונת יסעור 33

פרטי המסוק

דגם: S-65C-3 

יצרן:
 סיקורסקי, ארה”ב 

מס’ יצרן:
 65-236

תולדות המסוק

המסוק הגיע לישראל ב-25 לאוקטובר 1969, והיה אחד משני המסוקים הראשונים שנקלטו בח”א(חלק מסדרה א’). המסוק נקלט וטס בגף יסעור של טייסת 114, לימים טייסת 118 בבסיס תל נוף, טייסת היסעורים הראשונה של חיל האוויר.  

באדיבות רענן וייס

תיאור הארוע

ביום 8 ליולי 1971 חזר המסוק ממשימת ל”א כשעליו שלושה אנשי צוות אוויר ושבעה חיילי יחידת ל”א. בדרך חזרה יצא המסוק לים בגובה נמוך באזור אל-עריש והחל לפנות צפונה תוך כדי הנמכה.

בעת ההתיישרות מול קו החוף הבחין הצוות בגובה הנמוך ובשיעור הנמכה והטיה גדולים ותפעל את המסוק על מנת להיחלץ, אך המסוק פגע במים וכל יושביו נהרגו. הישוב “נתיב העשרה” נקרא על שם עשרת ההרוגים.

ועדת החקירה שמונתה לאחר התאונה העלתה שהתאונה נבעה מתקלה שאירעה בערוץ הגובה של מפעיל סרוו טייס אוטומטי במערכת ההיגוי של המסוק.בעקבות ממצאים אלו הושבת כל צי מסוקי היסעור והוחלפו בהם מפעילי הסרוו הלקויים.



שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x