פרטי המטוס:
דגם: DHC-6 טווין אוטר סדרה 100
טיפוס: מטוס נוסעים קל
יצרן: דה הוילנד קנדה, מפעל דאונסוויו, אונטריו, קנדה
מספר יצרן: 75
שנת יצור: 1967
תולדות המטוס:
המטוס נגלל בתאריך 5 באוקטובר 1967 וביצע את טיסת הבכורה ב-25 באוקטובר 1967 כשהוא נושא את מספר הזנב 391 של חיל האויר של פרו שהזמין אותו. סופק לחיל האויר של פרו ב-3 בנובמבר 1967 . המריא ממפעל דאונסויו ב-17 בנובמבר והגיע לאיקיטוס ב-21 בנובמבר והוצב בטייסת התובלה ה-421. שימש לתובלה עד שיצא משירות ב-20 במאי 1971 והועבר לשירותי האספקה הטכנית של ח”א הפרואני , שם הוצע למכירה כשבספריו רשומות 1,165 שעות טיסה.
נמכר ליצרן ונראה במפעל דאונסויו ב-27 במאי 1971 כשעליו סימוני ח”א הפרואני. סימן רישום קנדי CF-QQI שנרשם ע”ש ה הוילנד קנדה ב-9 ביולי 1971 -לא נוצל. ב-20 ביולי נמכר לחברת Standard Developments מקלגרי וזו רשמה אותו במנהל התעופה האזרחית הקנדית תחת סימן רישום CF-CSF. ב-26 בספטמבר 1971 ניזוק בנחיתת אונס לאחר שהמריא משדה התעופה של אדמונטון. תוקן.
בינואר 1976 הועבר לחברת הנפט Chevron Sudan בחרטום בירת סודן, והוטס לשם ב-6 בינואר 1976 דרך רייקיויק, פרסטוויק וליד . הוחזר לחברה הקנדית בטיסה דרך ניס,מנצ’סטר, גלזגו ורייקיויק שנמשכה בין 18-25 באוקטובר 1980. ב-13 באפריל 1984 נרשם ע”ש חברת Chevron Canada Resources מקלגרי, תחת סימן הרישום C-FCSF. ב-12 בפברואר 1987 נמכר לחברת Bannock Aerospace מטורונטו, יצא משימוש ואוחסן בשדה התעופה של קלגרי.
ב-12 במרץ 1987 הוחכר לחברת התעופה Raecom Air מילונייף, ונמכר לה ב-12 ביוני 1987. הוחכר לחברת התעופה(Yellowknife Developments Ltd ) Air Tindi ,גם היא מילונייף, ב-20 במרץ 1989 ונמכר לה ב-30 בנובמבר 1989. הוחזר לבעלות חברת (Yellowknife Developments Ltd ) בדצמבר 1989. ב-22 באותו חודש הוחכר לחברת התעופה Laham Island Airways, אף היא מילונייף, והוחזר באפריל 1991.
ב-3 באפריל 1991 הוחכר שוב לחברת Air Tindi עד ינואר 1992. ב-31 בינואר 9219 נמכר לג’ף רוצ’ר מילונייף, שמכר אותו לחברת Air Satellite מפוינט לבל. ב-24 בפברואר 1992. ב-15 באוגוסט 1995 נמכר לחברת Canadian General Aircraft מקלגרי, ועשרה ימים אחר כך נמכר לחברת התעופה הישראלית עייט תעופה ותיירות ממנחת שדה תימן שליד באר שבע..
המטוס הוטס ארצה דרך פיורד סונדרסטרום,רייקיויק ופרסטוויק בין 27-27 באוקטובר 1995 נרשם במנהל התעופה האזרחית ע”ש עייט תחת סימן הרישום 4X-AHP ב-8 בדצמבר 1995. בתחילה שימש להטסת נוסעים ברחבי הארץ ולאחר מכן הוסב להצנחה.ב-12 במאי 2007 המריא משדה תימן עם 13 צנחנים. לאחר שהצניח, ובמהלך הגישה לנחיתה, נפל לחץ שמן במנוע ימין. הטייס כיבה את המנוע והניץ את המדחף. בנחיתה המטוס ירד מהמסלול עקב רוח צד ורץ כ-150 מטר עד שנעצר.