פרטי המטוס:
דגם: S.O.4050 ווטור IIA
יצרן: סוד אויאסיון, צרפת
מספר יצרן: 42
מס’ ח”א צרפתי: 20

תולדות המטוס:
יוצר לפי הזמנה של משרד הביטחון, וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 17 באוגוסט 57. הועבר ארצה ע”י יואש צידון ונחת בבסיס חצור ב-20 בדצמבר 57.

נכנס לשירות בטייסת 110. באפריל 58.ב-28 ביוני 64 אירעה למטוס תאונה שבה ביצע הרצל בודינגר (לימים מפקד ח”א) נחיתת ריסוק.

המטוס המרוסק חולץ והועבר למכון הבדק בלוד.משרד הביטחון קיבל 2 הצעות מחיר לשיפוץ המטוס. האחת מ”בדק מטוסים (היום התעשיה האוירית) והשניה מיצרנית המטוס.ההצעה הצרפתית היתה זולה יותר והמטוס פורק ונשלח לחברה.
כשהגיע לחברה ואנשיה ביצעו ביקורת קבלה הסתבר שכשהיה המטוס ב”בדק” נלקחו ממנו חלקים כה רבים בשיטת ה”קניבליזציה”, שהצרפתים סרבו לשפצו במחיר שהציעו.המטוס נארז מחדש והוחזר ארצה.
כשהאמברגו הצרפתי הוקל ואיפשר לרכוש חלקי חילוף, הוחלט לשפץ את המטוס, למרות שחלקים מעטים בלבד מהגוף והכנפיים היו ראויים לשימוש חוזר.מלאכת השיפוץ, בשיתוף פעולה של מכון הבדק ויחידת האחזקה האוירית של ח”א החל באוקטובר 68 , ובמהלכה נאספו חלקי חילוף מכל הבסיסים,כולל חלקים מווטור ללא כושר טיסה שנרכש בצרפת ביוני 65 וששימש להדרכה בביה”ס הטכני, וכולל תא טייס שלם.
השיפוץ נשלם ביולי 70, ולאחר 3 טיסות ניסוי שאותן ביצע בודינגר עצמו,הועבר המטוס חזרה לטייסת ע”י בודינגר ב-14 באוגוסט.

מעיון בהיסטורית התחזוקה של המטוס עולה כי:
בתאריך 29 בדצמבר 70 עבר 5.5 ג’י באימון קרב אויר.
המטוס השתתף בפעילות הטייסת עד שנסגר מערך הווטור בח”א והמטוסים השמישים הועברו באפריל 71 לבסיס רפידים בסיני ושימשו כמטוסי דמה. מטוס זה צבר עד ליציאתו משירות 133:40 שעות טיסה מאז השיפוץ.כשהוחזר הבסיס למצרים לאחר הסכמי השלום,המטוסים פוצצו.