פרטי המטוס:
דגם: מיראז’ IIICJ
יצרן: דאסו, צרפת
מספר יצרן:
תולדות המטוס:
הגיע ארצה בטיסה כשהוא מצוייד בשני מיכלים נתיקים בני 1,700 ליטר ובמיכל גחון (שהוחזרו אחר כך לצרפת) במסגרת מבצע “זולה” בשנות השישים, נחת בחצור והוצב בטייסת 101 ממנה הועבר לטייסת 119. בעת הפעלתו בטייסת 119 קרס יום אחד כן הנחיתה הקדמי כתוצאה מנזילה בבוחר ההידראולי של כן הנסע. היה זה המקרה הראשון ולאחר כמה מקרים דומים שופרה מערכת הפעלת כני הנסע והתופעה חלפה.
בפברואר 1968 אירעה למטוס תאונה. תוקן וחזר לטייסת.
כשנסגרה טייסת 119 לקראת קליטת מטוסי הקורנס הועבר המטוס יחד עם שבעה מטוסים נוספים לטייסת 117 ביום חמישי, 8 באוקטובר 1970.
במלחמת יום הכיפורים הופעל בטייסת 101 ,וב-12 באוקטובר 1973 בעת שחזר לחצור מפטרול ירוט בשעה 20:00 איבד כח מנוע בנחיתה. הטייס נטש מעל למסלול ואילו המטוס דאה, נחת ונעצר בסוף המסלול. אחד מהטילים שנשא התפוצץ.
המטוס תוקן ולאחר המלחמה הוחזר לטייסת 117.לאחר קבלת ההחלטה לרכז את יתרת מטוסי השחק בטייסת אחת,ולסגור את טייסת 117 לקראת קליטת מטוסי הנץ, הועבר המטוס בשנת 19 79 לטייסת 253 בבסיס איתם. כשהוחלט לסגור את הבסיס בעקבות הסכמי השלום עם מצרים והחזרת השטח למצרים, רוכזו מטוסי השחק בטייסת המילואים 254 בבסיס חצור.
נמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה “עששית”. הועבר לתעשיה האוירית שם בוצעה בו ביקורת, נצבע בצבעי ח”א הארגנטיני, שומר,הועבר לארגנטינה באניה ונכנס לשירות בשנת 1985.יצא משירות בתחילת שנות ה-90.
הפלות ידועות:
בתאריך 24.6.69 הפיל עמוס עמיר מטוס מיג 21 מצרי
בתאריך 23.3.70 הפיל אשר שניר מטוס מיג 21 מצרי
בתאריך 12.5.70 הפיל אר שניר מטוס מיג 17 סורי
בתאריך 3.6.70 הפיל רן פקר מטוס מיג 21 מצרי
בתאריך 27.6.70 הפיל מנחם אליהו מטוס מיג 21 מצרי
בתאריך 8.10.73 הפיל אברהם שלמון 2 מטוסי הנטר עירקיים