פרטי המטוס
דגם: 1-DO-27A
יצרן: דורניר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 325

תולדות המטוס
המטוס יוצר במקור עם 2 מוטות היגוי ו-2 זוגות דוושות, וכן עם ציוד לגרירת דאונים.הוצב ביח’ AusbGrp B/FFS “S” בבסיס וונסטורף וסומן כ-AS+935 בתאריך 24 בספטמבר 58. הועבר ליח’ LPR-1 בבסיס ארדינג ב-22 באפריל 60 ואז סומן מחדש כ-CC+054. הועבר ליח’ WaSLw 50 באותו בסיס ב-14 ביוני 63 וסימונו שונה ל-BD+395. יחידה זו עברה לבסיס פורסטנפלדברוק ב-1 באפריל 64.
הועבר ליח’ 1.LRuVSt באותו בסיס ב-13 באוגוסט 64 ואז סימונו שונה ל-LA+159. משם הועבר ליח’ FAR בבסיס אוטרסן ב-9. בדצמבר 64 ושימונו שונה שם ל-AC+906. סימן זה שונה שוב, והפעם ל- 56+44 בתאריך 13 בנובמבר 67.
יצא משימוש והועבר לאחסנה ליח’ LVR-6 בבסיס אולדנבורג בתאריך 3 באפריל 70. ירד ממצאי הצבא ב-7 ביוני 71. נמכר לחברת מטרופוליטן איירמוטיב מלוכסמבורג, שהיתה חברה של סוכנות הביון האמריקאית (CIA). סומן בסימן הרישום האמריקאי N9538 במאי 71, והועבר לחיל האויר.
הופעל בטייסת 100 בשדה דב ומבסיסים קדמיים למגוון רחב של משימות,כגון משימות סיור, תצפית וטיווח ארטילרי, וכן סופח לביה”ס לטיסה לאימון חניכי מגמת מתקדם קלים. לאחר שיצא משירות עם סגירת מערך הדרור בח”א, הועבר כמתנת חיל האויר לקיבוץ גבולות. בתחילת 2009 החליט הקיבוץ להיפטר ממה שנשאר מהמטוס והציע אותו למכירה לכל המרבה במחיר ולבסוף נמכר לסוחר בגרוטאות מתכת והמטוס נגרט בחודש מרץ 2009.
תמונות הדרור בקיבוץ גבולות באדיבות רות אלבז (יוסף בהמשך)