פרטי המטוס
דגם: 707-344C
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 20110
מספר גוף: 800
מספר בלוק: 8251
מספר תחזוקה: SA0017
סלקל: ADEH
תולדות המטוס
מטוס זה הוזמן בחברת בואינג בנובמבר 68 ע”י חברת התעופה הדרום אפריקאית טרק איירוויז כדגם 707-350C.ההזמנה בוטלה והמטוס יוצר עבור חברת התעופה הדרום אפריקאית SAA כדי להחליף את מטוס הבואינג 707 של החברה ZS-EUW שהתרסק בנמיביה בתאריך 28.4.68.
היות ולמטוס כבר נשמר אות קריאה ZS-FKT,הוא נשא אותו בעת שנגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 26.2.69,ו גם בעת טיסת הבכורה שנערכה בתאריך 2.4.69.אות הקריאה שונה ל-ZS-SAG והמטוס סופק לחברת SAA כדגם 707-344C בתאריך 17.4.69 כשהוא נושא את השם “Durban”.
המטוס הופעל ע”י החברה בטיסות באפריקה ולאירופה,והושכר לחברת התעופה אייר זימבבואה בין התאריכים 4.4.80 ל-31.3.81.בתקופת הפעלתו בחברת אייר זימבבואה המטוס נשא את אות הקריאה VP-WGA.לאחר שהוחזר ל-SAA קיבל את אות הקריאה הקודם שלו.
המטוס יצא משירות והושם באחסנה בשדה התעופה של יוהאנסבורג במאי 82. ב-15 באוקטובר 82 נרכש ע”י התעשיה האוירית ,הוטס ארצה כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-BYQ ,וב-10 בנובמבר הוחכר לחיל האויר כמטוס להטסת נוסעים, והופעל על ידו בטייסת הבינלאומית תחת מספר זנב 242 ואות קריאה 4X-JYQ.ביוני 84 נרשמו בספריו 29,554 שעות טיסה.
ב-20 במאי 85 הטיס מנתב”ג לז’נבה מחבלים ששוחררו במסגרת עיסקת ג’יבריל.לפי מקורות זרים הוסב בתעשיה האוירית למטוס ביון אלקטרוני, ובספטמבר 97 נרשמו בספריו 34,412 שעות טיסה.
בסוף שנות ה-90 נשלח המטוס לשיפוץ בחברת בואינג. השיפוץ ארך כ-3 שנים וכשהמטוס חזר ארצה הוחלט להוציאו משירות, והוא קורקע בנתב”ג ושימש כמקור לחלקי חילוף. הוצא למכירה ע”י סיב”ט אך לא נמצאו קונים.
בתאריך 20 למאי 2008, נגרט בנתב”ג.