יסעור 471

פרטי המטוס

דגם: CH-53D

יצרן: סיקורסקי, ארה”ב

מספר יצרן: 65.084

מספר צי: BU.153307

תולדות המסוק

המסוק התקבל ע”י נציגי חיל הים האמריקאי במפעל סיקורסקי בעיר סטראטפורד בתאריך 28.2.67. הוצב בטייסת חיל הנחתים  HMH-462 “האבי האולרס” בבסיס סנטה אנה בתאריך 5.6.67 (יום פרוץ מלחמת ששת הימים). עבר לטייסת HMH-463 בבסיס מארבל שבמונטנה ב-12.5.68,ולאחר שנה בדיוק הועבר לטייסת HMH-363 בבסיס פו-באי שבויאטנם.

ב-26.6.69 חזרה הטייסת לבסיס סנטה אנה,וב-10.2.75 עבר המסוק לטייסת HMH-361  ” פליינג טייגרס” באותו בסיס. עבר לטייסת HMH-462 בבסיס פוטנמה בתאריך 1.6.79, ולטייסת HMH-363 בבסיס טוסטין (סנטה אנה לשעבר) ב-1.6.80.חזר לטייסת HMH-361 ב-30.5.81 ועבר לטייסת HMH-462 בבסיס פוטנמה ב-1.6.82.

לאחר שנה בדיוק עבר לטייסת HMH-363 , לאחר עוד שנה עבר לטייסת HMH-361, וביוני 85 פעם  נוספת לטייסת HMH-462. לאחר שנה חזר לטייסת HMH-363. ב-1.7.87 עבר לטייסת HMH-361  בבסיס טוסטין, יצא משירות עם 6,000 שעות גוף והועבר לבסיס דייויס מונתן לאחסנה.

המסוק הגיע ארצה בתאריך 25.1.91 ולאחר ביקורת שבוצעה ביחידת האחזקה האוירית של ח”א, ושכללה החלפת ראש הרוטור ומנועים .נקלט בטייסת 114  תחת מספר הזנב 871 ושימש בתחילה לאימוני חירום של צוותים הנמצאים בטייסת ולא טסים. במשך השנים שודרג ומספר הזנב הוחלף ל-471. הופעל ע”י הטייסת והיה המסוק האחרון שתוכנן  להסבה ל-“יסעור 2000” , אך עקב קיצוצי תקציב וההנחיה שהוצאה לרדת בסד”כ היסעורים בשנים 1999-2000 ועקב מספר השעות הרב שצבר, קורקע והועבר לתצוגה במוזיאון חיל האויר

במוזיאון ח”א (Photo: Stu Carr)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x