ראם 4X-JYP/120

פרטי המטוס

דגם: 707-328B אינטרקונטיננטל

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 17921

מספר גוף: 160

מספר בלוק: 2114

מספר תחזוקה: AF0009

תולדות המטוס

המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס ב-7 במרס 1957. הוא נבנה במפעל רנטון של חברת בואינג וטקס הגלילה שלו נערך ב-26 ביולי 1960. טיסת הבכורה התקיימה ב-30 באוגוסט 1960 והוא סופק ללקוח ב-18 בספטמבר כשהוא נושא אות קריאה צרפתי F-BHSN. כשהגיע לבסיס החברה הוסף לו השם “Chateau De Valencai”.

המטוס הופעל בקוי אייר פראנס ברחבי העולם ויצא משירות החברה בפברואר 1978 כשבספריו רשומות 46,232 שעות טיסה. ב-28 בפברואר, נרכש ע”י חברת שארלוט איירקראפט, הועבר בטיסה לארה”ב והוכנס לאחסנה בשדה התעופה לורינבורג-מאנקסטון במדינת קרולינה הצפונית.

ב-19 במאי 1978 הושכר לחברת התעופה הבלגית סובל אייר. על המטוס נצבע אות הקריאה הבלגי OO-SBR והוא הוטס לבריסל ושימש את החברה להטסת נוסעים בקויה עד למאי 1979, ואז הוחזר למשכיר. חברת שארלוט שינתה את אות הקריאה של המטוס ל-N90287 בתחילת יולי 1979 והשכירה אותו לחברת התעופה הניגרית אינטרקונטיננטל איירלינס ב-7 ביולי 1979. המטוס הוטס למיאמי ונצבע בצבעי החברה. הוא עוטר בשם “Vivian” והוטס ללאגוס באוגוסט 1979.

בתחילת חודש מרץ 1980 הוחזר לבעליו, הוטס לש”ת סטאנסטד בלונדון והוכנס לאחסנה. באותה שנה נרכש ע”י התעשיה האוירית והוטס לנתב”ג. בתעשיה האוירית הוכשר המטוס למשימות “אלקטרוניות” והוא הופעל ע”י טייסת 120 בח”א עד שהוצא משירות ואוחסן בנתב”ג, ושימש כמקור לחלקי חילוף למטוסים האחרים שבשירות. הוצא למכירה במכרז של סיב”ט ולבסוף נגרט.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x